فیفا به پرونده بیرانوند ورود می کند

## حکم تعلیقی برای بیرانوند؛ فشار تراکتور و احتمال شکایت پرسپولیس به فیفا

در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، حکم پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند صادر شد. فدراسیون فوتبال با صدور حکمی، بیرانوند را به دلیل فسخ یک‌طرفه قرارداد با پرسپولیس به چهار ماه محرومیت تعلیقی محکوم کرد. علاوه بر این، او باید مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت اصل قرارداد و ۷۶۵ میلیون تومان بابت هزینه دادرسی به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

این حکم در حالی صادر شده است که بیرانوند با فسخ غیر قانونی قرارداد خود، به تیم تراکتور پیوسته است. به نظر می‌رسد فشارهای سنگین باشگاه تراکتور بر مهدی تاج، رئیس فدراسیون، در تغییر حکم اصلی و تعلیق محرومیت چهار ماهه به مدت یک سال موثر بوده است. این امر نگرانی‌هایی در خصوص احتمال نصف شدن محرومیت بیرانوند در سال آینده و عبور او از این چالش با تنها دو ماه محرومیت، به وجود آورده است.

احتمال شکایت پرسپولیس از این حکم به فیفا و دادگاه CAS نیز وجود دارد. با توجه به اینکه فیفا در پرونده‌های مشابه واکنش نشان داده است، احتمال محکوم شدن فدراسیون فوتبال در این پرونده نیز بالا است.

نکته قابل تامل این است که فدراسیون فوتبال در موارد مشابه، معمولا حکم را به طور کامل و بدون تعلیق اجرا می‌کند. این در حالی است که در پرونده بیرانوند، این اتفاق رخ نداده است. این امر می‌تواند به عنوان یک اقدام دوگانه و خلاف اصول عدالت در نظر گرفته شود.

پیش از این نیز باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود در صورت عدم صدور حکم عادلانه، به فیفا شکایت خواهد کرد. با توجه به محکوم شدن فدراسیون فوتبال در پرونده شکایت سپاهان از فیفا، به نظر می‌رسد این اتفاق در پرونده بیرانوند نیز تکرار شود.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *