قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴ مشخص گردید

## بودجه و بنزین: “نباید قیمت گذاری شوک آور باشد”

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه، ضمن تاکید بر اینکه بودجه و نظام بودجه ریزی مکانی برای تعیین قیمت بنزین نیست، گفت: هرگونه تغییر قیمت فرآورده های نفتی باید با توافق عمومی و پس از گفتگوهای گسترده در سطوح مختلف انجام شود.

او با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت از هرگونه تغییر ناگهانی و تصمیم شوک آور به سایر بازارها پرهیز کرده است، تاکید کرد: سیاست سازمان برنامه و بودجه بر این است که هر گونه تغییر قیمت فرآورده های نفتی باید با اجماع نظر و هماهنگی صورت پذیرد.

خانلو با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه در بودجه ریزی به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و مالی است، گفت: کاملا معتقدیم و توصیه داریم هرگونه تغییر قیمت بنزین باید به صورت تدریجی، متناسب با نرخ تورم و در محدوده سهمیه باشد.

وی در ادامه به نرخ ۸ هزار تومانی بنزین اشاره کرد و گفت: اگر رییس جمهور محترم در زمان ارائه بودجه به مجلس درباره نرخ ۸ هزار تومانی صحبت کردند، به معنای اعمال این نرخ در بودجه نیست. منظور از اعلام قیمت ۸ هزار تومانی این بود که اگر قیمت نفت را هم در نظر نگیریم و تنها هزینه فرآوری نفت به بنزین و هزینه های پخش و توزیع تا رسیدن به دست مصرف کننده محاسبه کنیم، قیمت بنزین در هر لیتر به ۸ هزار تومان می رسد. در واقع قصد رییس جمهور بیان فاصله معنا دار قیمت واقعی بنزین و قیمت فروش فعلی بود، نه به این معنا که بودجه ۱۴۰۴ با لحاظ بنزین ۸ هزار تومانی بسته شده است.

خانلو همچنین به سیاست ارزی نیز اشاره کرد و گفت: بودجه مکان تعیین سیاست های ارزی و تعیین نرخ بنزین نیست. هر تصمیمی که با وفاق ملی و با آگاهی بخشی عمومی گرفته شود، آثار آن در سال اجرا در بودجه منعکس خواهد شد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *