مجموع پرداختی غرامت‌های کشاورزی از ۵.۸ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

## صندوق بیمه کشاورزی: مکانی برای حمایت از کشاورزان در برابر حوادث طبیعی

صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) بیش از پنج هزار و هشتصد و شصت میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت کرده است. این رقم نشان دهنده اهمیت بیمه در حفظ مزارع و جلوگیری از ضررهای سنگین کشاورزان در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، سرمازدگی و … است.

طبق گزارش وزارت جهاد کشاورزی، خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. با توجه به اینکه خسارت‌های بلاعوض به کشاورزان توسط سازمان مدیریت بحران و یا سایر ارگان ها پرداخت نشده است، صندوق بیمه کشاورزی تنها راه حمایت از کشاورزان خسارت دیده در برابر حوادث طبیعی بوده است.

معاون امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به افزایش اعتبار صندوق و اجرای برنامه های جدید بیمه ای در بخش کشاورزی، از کشاورزان درخواست کرده است که محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت، با حمایت های بیمه ای به چرخه تولید بازگردند.

در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد از بخش کشاورزی زیر پوشش بیمه این صندوق قرار دارد. در برخی از زیر بخش ها مانند طیور، پوشش بیمه نزدیک به ۹۹ درصد است. صندوق بیمه کشاورزی با پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده در بخش های مختلف مانند زراعت، باغات، دام، طیور و آبزیان به حمایت از آنها می پردازد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *