معافیت مالیاتی حداقل‌بگیران

## کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در وزارت اقتصاد: کاهش کسری بودجه و تسهیلات اشتغال در کانون توجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و معاونان وی در وزارتخانه مذکور، درباره مسائل مهم اقتصادی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یکی از موضوعات کلیدی جلسه، بحث کسری بودجه در سال 1403 بود. نمایندگان مجلس با ارائه راهکارهای مختلف، به دنبال یافتن راهی برای کاهش این کسری و کنترل هزینه‌های دولت در سال آینده بودند.

با توجه به آغاز تدوین بودجه سال 1404، نمایندگان مجلس بر لزوم توجه به ویژگی‌های خاص بودجه آینده تاکید کردند. آن‌ها معتقدند بودجه سال آینده باید به گونه‌ای تدوین شود که ضمن کنترل کسری بودجه، به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک کند.

در این جلسه، نمایندگان مجلس بر تسریع در پرداخت تسهیلات به بخش تولید و اشتغال تاکید ویژه‌ای داشتند. همچنین، پرداخت به موقع وام ازدواج و فرزندآوری از دیگر مطالبات اعضای کمیسیون بود.

بحث درباره معافیت‌های مالیاتی نیز بخش مهمی از این جلسه بود. نمایندگان مجلس با ارائه پیشنهاداتی، خواستار در نظر گرفتن ساز و کاری شدند که در آن اقشار کم درآمد از معافیت مالیاتی بیشتری برخوردار باشند و افراد با درآمد بالا، مالیات بیشتری پرداخت کنند.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *