مکمل‌های تقویتی خطرآفرین

## خطر داروهای تقلبی: تهدیدی جدی برای سلامتی

قاچاق و تولید غیرمجاز دارو و مکمل های ورزشی، خطری جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود. متاسفانه، این فرآورده های غیرمجاز به راحتی در بازار و حتی در فضای مجازی قابل دسترس هستند و هیچ نظارتی بر فروش آنها وجود ندارد.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو، قاسم حیدری، با ابراز نگرانی از این موضوع، تاکید کرد که این محصولات تقلبی، نه تنها از طریق قاچاق وارد کشور می شوند، بلکه در کارگاه های زیرزمینی و بدون مجوزهای قانونی نیز تولید می شوند.

حیدری با اشاره به گزارشات متعدد از عوارض مصرف این محصولات، هشدار داد که برخی از مکمل های ورزشی، به ویژه آنهایی که در باشگاه های ورزشی و از طریق فضای مجازی به فروش می رسند، حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که می توانند سلامت ورزشکاران را به طور جدی به خطر بیندازند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه مسئولین مرتبط در سراسر کشور، به ویژه معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی، برای مقابله با این معضل، خواستار نظارت دقیق و انجام بازرسی های منظم و ویژه در جهت جلوگیری از ورود و توزیع این فرآورده های غیرمجاز شد.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو در خصوص فهرست برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز اعلام شده توسط سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی و غذایی ایران، نام برندهایی مانند KEVIN LEVRONE، OSTROVIT، APPLIED NUTRITION، SKULL LABS، MUSCLETECH، USN، MYPROTEIN، GALVANIZE، ZOOMAD LABS، BAD ASS NUTRITION، VIKING FORCE، OLIMP، ALLNUTRITION، EVOGEV، YAMAMOTO، GAT، OPTIMUM NUTRITION، NOWAY PROTEIN، RULE1، SCITEC، DYMATIZE، NUTREND، NUTREX، PRO SUPPS، BIOTECH، MUSCLE PHARM، EVER BUILD، HARD LINE، SFD NUTRITION، QUAMTRAX، MUTANT، BODY ATTACK، BSN، CELLCORE، GNC، ATP، CARE TRAKE، REDCON1، MHP، RC، EVL، RSP، XTEND را ذکر کرد و از مصرف کنندگان خواست که از منابع نامعتبر خریداری نکنند و به سلامتی خود اهمیت دهند.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *