هزینه بالای انتقال عضو اهدایی و اهمیت جلوگیری از تماس‌های غیر ضروری با اورژانس

رئیس سازمان اورژانس استان تهران، از هزینه بالای انجام مأموریت انتقال عضو بیمار مرگ مغزی برای اهدا خبر داد. در همین حال، وی به اهمیت کاهش تماس‌های غیر ضروری با اورژانس تاکید کرد.

هزینه بالای انتقال عضو اهدایی

محمداسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اورژانس استان تهران برای انجام هر ماموریت انتقال عضو بیمار مرگ مغزی برای اهدا، حدود یک میلیارد تومان هزینه می‌کند. این هزینه بالا نشان دهنده اهمیت و حساسیت این ماموریت‌ها است.

زمان رسیدن اورژانس به محل ماموریت

توکلی همچنین به زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل ماموریت اشاره کرد. وی گفت که با موتورلانس ۱۲ دقیقه و با آمبولانس ۱۶ دقیقه طول می‌کشد تا نیروهای اورژانس به محل حادثه برسند. این زمان‌های کوتاه نشان دهنده آمادگی بالای اورژانس برای رسیدگی به فوریت‌های پزشکی است.

آمار تماس با اورژانس استان تهران

رئیس سازمان اورژانس استان تهران، با بیان اینکه روزانه ۱۱ هزار تماس با اورژانس استان تهران ثبت می‌شود، گفت که از این تعداد تماس، تنها ۳۵۰۰ مورد منجر به ماموریت نیروهای اورژانس می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از تماس‌ها با اورژانس غیر ضروری هستند.

تماس‌های زائد و مزاحم با اورژانس

توکلی در ادامه به تفکیک تماس‌های غیر ضروری با اورژانس پرداخت. وی تماس‌هایی که برای حیوانات خانگی گرفته می‌شود را در دسته تماس‌های زائد قرار داد و از طرف دیگر، تماس‌های عمدی و مزاحم را نیز معضلی برای اورژانس عنوان کرد. وی اعلام کرد که به تازگی احکام قضایی برای برخی از مزاحمان تلفنی اورژانس صادر شده است.

اهمیت جلوگیری از تماس‌های غیر ضروری با اورژانس

با توجه به هزینه بالای انجام ماموریت‌های اورژانس، به ویژه ماموریت‌های انتقال عضو، و همچنین اهمیت زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه، ضروری است که از تماس‌های غیر ضروری با اورژانس جلوگیری شود. تماس‌های زائد و مزاحم می‌توانند باعث اشغال شدن خطوط اورژانس و در نتیجه، با مشکل مواجه شدن افرادی که واقعا به خدمات اورژانس نیاز دارند، شوند.

راهکارهای کاهش تماس‌های غیر ضروری با اورژانس

  • آموزش همگانی در خصوص موارد تماس با اورژانس
  • فرهنگ‌سازی برای احترام به شماره‌های اضطراری
  • برخورد قانونی با مزاحمان تلفنی اورژانس

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *