ورود جدی مجلس به وضعیت پیچیده بازار خودرو و انتقاد از سوء مدیریت در صنعت خودروسازی

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با خبرنگاران به وضعیت پیچیده بازار خودرو و حمایت‌های بی‌نتیجه از صنعت خودروسازی انتقاد کرد. وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و کیفیت پایین محصولات داخلی، این وضعیت را نتیجه سوء مدیریت و فساد در شرکت‌های خودروسازی دانست.

علیزاده با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس به صورت جدی به وضعیت بازار خودرو ورود خواهد کرد، بر لزوم رقابت‌پذیری صنعت خودرو و رفع انحصار تاکید کرد. وی همچنین به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر معادلات اقتصادی کشور اشاره کرده و خواستار توزیع خودروهای کم مصرف و توسعه حمل و نقل عمومی شد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی، بر لزوم انتخاب فردی توانمند و توسعه‌گرا برای رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی استان تاکید کرد. وی همچنین به موضوع استقلال شرکت مس سونگون آذربایجان پرداخت و بر لزوم حل این مسئله به صورت کارشناسی و شفاف تاکید کرد.

علیزاده در پایان به مشکلات موجود در شهرستان ورزقان از جمله وضعیت جاده‌ها و نبود بودجه برای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولین به این شهرستان شد.

در مجموع، سخنان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشان از نگرانی نمایندگان مردم از وضعیت بازار خودرو و صنعت خودروسازی دارد و بر لزوم اصلاحات اساسی در این حوزه تاکید می‌کند. همچنین، انتقادات مطرح شده در مورد انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی و وضعیت شرکت مس سونگون نشان از اهمیت توجه به مسائل منطقه‌ای و توسعه‌ای دارد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *