ورود واگن ملی جدید به مترو تهران تا پایان سال

خبر خوش برای شهروندان تهرانی! رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ورود یک رام قطار ملی جدید به مترو تهران تا پایان سال خبر داد.

فعال شدن قرارداد راکد واگن‌ها

به گفته مهدی چمران، قرارداد تهیه بیش از ۷۰۰ دستگاه واگن که از سال ۱۳۹۶ متوقف شده بود، در دوره اخیر فعال شده است. این امر نویدبخش بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران می‌باشد.

جزئیات ورود واگن‌های ملی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده است که در صورت عدم بروز مشکل، تا پایان سال جاری واگن‌های ملی وارد خطوط مترو خواهند شد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌ای از این واگن‌ها در خط پرند مشغول به تردد است.

ساخت واگن ملی؛ اقدامی برای خودکفایی

چمران با بیان اینکه ساخت واگن در داخل کشور از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز حرکت به سمت خودکفایی در تولید واگن‌های مترو شود. وی همچنین گفته است که قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌های این واگن‌های ملی در داخل کشور ساخته شده است.

تعهد دولت، کلید تأمین واگن‌های مترو

چمران تاکید کرده است که به شرطی تأمین واگن‌های مترو عملیاتی خواهد شد که دولت به تعهدات خود عمل کرده و بودجه مورد نیاز را تامین کند. شهرداری تهران نیز برای اینکه بتواند پیش‌پرداخت لازم را انجام دهد، این رقم را از بودجه خود تامین نکرده بلکه اقدام به قرض گرفتن وجه نموده است.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *