وضعیت گلر تیم ملی به دلیل تغییر حکم بیرانوند در کمیته استیناف به حالت بحرانی درآمد

## جنجال بیرانوند و پرسپولیس؛ از محکومیت سنگین تا اتهام رشوه

موضوع قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس همچنان در هاله‌ای از ابهام و جنجال قرار دارد. کمیته تعیین وضعیت بازیکنان پس از بررسی‌های متعدد، حکم خود را در خصوص این پرونده صادر کرده و بیرانوند را به جریمه سنگینی محکوم کرده است.

بر اساس این حکم، بیرانوند به دلیل فسخ غیرموجه قراردادش با پرسپولیس باید مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به همراه جریمه ۷۶۵ میلیون تومانی بابت هزینه دادرسی را پرداخت کند. علاوه بر این، او به چهار ماه محرومیت تعلیقی از فعالیت حرفه‌ای محکوم شده است.

در این حکم، باشگاه تراکتور تبریز به دلیل اغوای بیرانوند تبرئه شده است، اما با توجه به شرایط قرارداد، مسئول پرداخت بخشی از جریمه بیرانوند گردیده است.

این حکم با واکنش تند و منفی باشگاه پرسپولیس مواجه شده و مدیرعامل این باشگاه آن را “لکه ننگ فوتبال” توصیف کرده است.

در مقابل، بیرانوند نه تنها میزان جریمه خود را قبول ندارد، بلکه با طرح ادعایی جنجالی، از پرداخت رشوه ۵ میلیارد تومانی به تعدادی از اعضای هیئت مدیره وقت باشگاه پرسپولیس خبر داده است.

این ادعا، جنجال موضوع را به مراتب پیچیده‌تر کرده است.

مناظره تلویزیونی وکیل بیرانوند با معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص این حکم نشان می‌دهد که هر دو طرف از آن ناراضی بوده و قصد اعتراض به آن را در کمیته استیناف دارند.

بیرانوند که به دلیل اتهام رشوه 5 میلیارد تومانی باید خود را برای حضور در کمیته انضباطی پس از اردوی تیم ملی آماده کند، باید لایحه دفاعی خود را برای کمیته استیناف نیز آماده کند.

کمیته استیناف به منظور بررسی موضوع با حساسیت بالا، تصمیم به برگزاری جلسه رسیدگی ظرف ۱۴ روز بعد از دریافت شکایت طرفین گرفته است تا این پرونده به درازا نکشیده شود.

این پرونده با بررسی دو موضوع جداگانه روبرو است:

* موضوع فسخ غیرموجه قرارداد بیرانوند در کمیته استیناف مطرح خواهد شد که تغییر حکم کمیته تدوین با توجه به نظر اولیه اکثریت اعضا، قطعی است و میزان و نحوه محرومیت بیرانوند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
* موضوع مرتبط با ارتشاء مبلغ 5 میلیارد تومان در متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس نیز در کمیته انضباطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت احراز موضوع در کمیته اخلاق نیز به طور موازی پیگیری خواهد شد.

انتظار می رود بیرانوند در دو بازی پیش رو در تیم ملی ایران، دفاع قوی از خود برای جلوگیری از قطعی شدن محرومیت و همچنین تبرئه در پرونده رشوه دادن به بخش حقوقی و هیئت مدیره پیشین باشگاه پرسپولیس ارائه دهد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *