پاسخ محیط زیست به شایعات ‌برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با رد شایعاتی که درباره برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه مطرح شده بود، اظهار داشت که تنها ماده معدنی که از این دریاچه برداشت می‌شود، نمک خشک است.

تأکید بر برآوردهای مرجع تخصصی

بر اساس برآوردهای انجام‌شده، بیش از 6 میلیارد تن نمک در دریاچه ارومیه وجود دارد. مرجع تخصصی این دریاچه سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی نیز تصریح کرده که لیتیوم در این دریاچه مشاهده نشده و شایعات مبنی بر برداشت آن غیرصحیح است.

برداشت نمک با مجوز و نظارت

مدیرکل حفاظت محیط زیست توضیح داد که برداشت نمک خشک از دریاچه ارومیه تحت مجوز و نظارت سازمان صمت و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود. این برداشت‌ها از سالیان گذشته در بخش‌های مختلف دریاچه انجام می‌شده و برای تأمین نیازهای صنایع کشور به کار گرفته می‌شود.

عدم تهدید به اکوسیستم دریاچه ارومیه

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد که برداشت نمک هیچ‌گونه تهدیدی به اکوسیستم دریاچه ارومیه و شرایط زیست‌محیطی آن ایجاد نمی‌کند. این برداشت‌ها با رعایت ضوابط زیست‌محیطی انجام می‌شود و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

توصیه به پرهیز از شایعات نادرست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست تا از برخوردهای احساسی در خصوص مسائل زیست‌محیطی، به‌ویژه دریاچه ارومیه، پرهیز کرده و به شایعات بی‌پایه و اساسی توجه نکنند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *