پرداخت بخشی از مطالبات پرستاران و تاکید بر اهمیت نقش آنها در نظام سلامت

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، خبر خوشی را برای جامعه پرستاری کشور به همراه داشت. وی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت، از پرداخت بخش اول مطالبات به حق پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و بر ضرورت پرداخت سریع این مطالبات توسط روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت نقش پرستاران در نظام سلامت، بر لزوم قدردانی از زحمات و فداکاری‌های این قشر تاکید کرد. وی با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) بر خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و برآورده ساختن نیازهای آن‌ها تاکید نمود.

ظفرقندی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر حوزه سلامت در کشور، از تلاش‌های گسترده وزرای بهداشت پیشین و کارکنان نظام سلامت قدردانی کرد. وی همچنین به اهمیت انسجام و همدلی در جامعه پزشکی و حمایت‌های دولت از حوزه سلامت اشاره نمود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است، بر لزوم توجه ویژه به مسائلی مانند تروما و حوادث جاده‌ای تاکید کرد. وی همچنین به موقعیت ممتاز جامعه پزشکی در بین مردم اشاره کرد و بر اهمیت حفظ این سرمایه اجتماعی تاکید نمود.

در پایان، وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، بر لزوم حمایت از کادر بهداشتی و درمانی تاکید کرد و از رئیس جمهور به دلیل پیگیری مشکلات حوزه سلامت تشکر و قدردانی نمود.

در مجموع، سخنان وزیر بهداشت نشان از توجه ویژه دولت به مطالبات جامعه پرستاری و اهمیت نقش این قشر در نظام سلامت دارد. پرداخت بخشی از مطالبات پرستاران گامی مهم در جهت رفع دغدغه‌های این قشر زحمتکش بوده و امید است با ادامه این روند، شاهد بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی پرستاران باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *