پیش‌بینی سازمان هواشناسی: تداوم بارش‌ها و ناپایداری‌های جوی در هفته آینده

سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها و ناپایداری‌های جوی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز (چهارشنبه) شاهد بارش پراکنده در استان‌های مازندران و گلستان و رگبار و رعد و برق در بعدازظهر در خراسان شمالی خواهیم بود.

وضعیت جوی در روزهای آینده:

  • از پنجشنبه تا یکشنبه: در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای جمعه و شنبه علاوه بر مناطق فوق، در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و در برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
  • پنج روز آینده در جنوب کشور: در بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب و جنوب شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
  • وزش باد شدید و گردوخاک: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب، در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
  • کاهش دما: از پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و از جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد. این کاهش دما تا یکشنبه هفته آینده تداوم دارد.

وضعیت دریاها:

  • دریای خزر: پنجشنبه تا یکشنبه مواج خواهد بود.
  • خلیج فارس: جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

وضعیت هوای تهران:

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۸ و کمینه دمای آن ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

توصیه‌های سازمان هواشناسی:

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه می‌کند که در روزهای آینده از تردد غیرضروری در مناطق مستعد سیلاب و گردوخاک خودداری کنند و در هنگام رانندگی احتیاط لازم را به عمل آورند. همچنین توصیه می‌شود که کشاورزان نسبت به محافظت از محصولات کشاورزی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

جمع‌بندی:

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود در هفته آینده شاهد ناپایداری‌های جوی همچون بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گردوخاک در بسیاری از مناطق کشور باشیم. لذا توصیه می‌شود که هموطنان عزیز با توجه به این پیش‌بینی‌ها، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *