کاخ سفید از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران خبری ندارد

## تنش در منطقه: آیا تل‌آویو برنامه خود علیه ایران را با واشنگتن در میان گذاشته؟

در حالی که مقامات آمریکایی از عدم اطلاع از برنامه رژیم صهیونیستی برای پاسخ به عملیات “وعده صادق ۲” علیه اراضی اشغالی بیان نارضایتی می‌کنند، گمانه‌زنی ها درباره حمله قریب الوقوع رژیم صهیونیستی علیه ایران شدت گرفته است.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، مقامات ایالات متحده پس از عملیات “وعده صادق ۲” که در واکنش به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان انجام شد، ناراضی از عدم اطلاع قبلی از این اقدامات تل‌آویو هستند.

در پی اقدامات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بسیاری بر این باورند که آمریکا در حال تلاش برای کنترل تنش ها در منطقه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها است. با این حال، گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی با چراغ سبز متحد اصلی خود، و با وجود فشارهای آمریکا، برنامه حمله به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران را در دستور کار قرار داده است.

یک مقام اسرائیلی اعلام کرده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سفر یوآف گالانت، وزیر جنگ به واشنگتن برای ملاقات با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، را به علت برنامه‌ریزی برای حمله به ایران لغو کرد.

مقامات آمریکایی با ابراز نگرانی از اینکه اطلاعی از زمان و اهداف این حمله ندارند، از تل‌آویو درخواست اطلاع از جزئیات برنامه حمله را کرده‌اند.

گفته می‌شود که آستین در تماسی تلفنی با گالانت از وی پرسیده آیا رژیم صهیونیستی به تنهایی آماده دفاع از خود است؟

مقامات آمریکایی بر این باورند که حمله رژیم صهیونیستی بدون اطلاع قبلی، امکان استقرار نیروهای آمریکایی را برای دفاع از اراضی اشغالی و یا حفاظت از نیروهای آمریکایی در نزدیکی این منطقه را با چالش مواجه خواهد کرد.

از طرفی، رژیم صهیونیستی وعده داده است که به حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی پاسخ خواهد داد.

مقامات آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و مداخله گسترده تر ارتش آمریکا، امیدوارند که این بار از حمله مطلع شوند.

در گذشته، آمریکا به رژیم صهیونیستی برای محدود کردن عملیات نظامی در غزه و لبنان توصیه کرده بود.

اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، هفته گذشته با گالانت و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی ملاقات کرد و درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران هشدار داد.

با وجود ارتباط خوب بین گالانت و آستین، مقامات آمریکایی هیچ تضمین از طرف تل‌آویو برای مطلع ساختن آمریکا از حمله به ایران دریافت نکرده اند.

وال استریت ژورنال در پایان گزارش خود نوشت که حمله اسرائیل ممکن است پیامدهایی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ داشته باشد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *