“`html
جشنوارههای خرید بلک فرایدی و سایبرماندی 2024 در کشورهای مختلف جهان، بهویژه آمریکا، اروپا و بهطور خاص در شش کشور آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند، با استقبال گسترده مواجه شدند. بررسیها نشان میدهند که در ایالات متحده، حجم خریدها به رقم بیسابقهای بالغ بر 10.8 میلیارد دلار رسید. در اروپا نیز، آلمان، اتریش و فرانسه بالاترین میزان هزینه را در این دوره صرف کردند.
گزارشها حاکی از آن است که پیشبینیها از افزایش 175 درصدی فروش در مقایسه با میانگین فروش سالانه خبر میدادند. میلیونها نفر در پنج اقتصاد بزرگ اروپا در این رویداد تجاری شرکت کردند. طبق تحقیقات مدرسه کسبوکار OBS بارسلون، حدود 61 درصد از مصرفکنندگان در این پنج کشور، در حراجهای ادامهدار بلک فرایدی شرکت خواهند داشت. پیشبینی میشود آلمانیها با میانگین 251 یورو، بیشترین هزینه را داشته باشند، پس از آن اتریشیها با 219 یورو و فرانسویها با 206 یورو قرار دارند.
محصولات پرفروش در این جشنوارهها نشان از تمایل خریداران به کالاهای خاص دارد. حدود 66 درصد از خریدها به کامپیوتر و لوازم الکترونیکی اختصاص داشت. در شش کشور از نه کشور مورد بررسی (آلمان، انگلستان، هلند، بلژیک، اتریش و ایرلند) پوشاک و مد نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. در مقابل، تنها 16 درصد از خریدها به مواد غذایی و نوشیدنی اختصاص یافته است.
برآوردها نشان میدهد که بیشترین تخفیفها در حوزه لوازم الکترونیکی (30 درصد)، اسباببازیها (27 درصد)، پوشاک (23 درصد) و مبلمان (19 درصد) ارائه شده است. تجزیه و تحلیل 200 هزار محصول در بلک فرایدی سال گذشته، افزایش 175 درصدی فروش نسبت به روزهای عادی و افزایش 58 درصدی فروش در سایبرماندی را نشان داد.
این روند نشاندهنده اهمیت روزافزون رویدادهای فروش فصلی در اقتصاد جهانی و تمایل مصرفکنندگان به استفاده از فرصتهای خرید با تخفیفهای قابل توجه است.
“`