گرمای طاقت‌فرسا در بوشهر؛ دما تا 50 درجه بالا می‌رود!

بوشهر – اداره کل هواشناسی استان بوشهر نسبت به افزایش شدید گرما در این استان هشدار داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از امروز تا پایان هفته، دمای هوا در برخی نقاط این استان به 50 درجه سلسیوس خواهد رسید.

طلیعه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته، وزش بادهای شمالی و افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت، دمای هوا در برخی نقاط استان به 50 درجه سلسیوس خواهد رسید که گرمای طاقت‌فرسایی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

محمدی با بیان اینکه آسمان استان بوشهر در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود، گفت: طی ساعاتی وزش باد و گاهی گرد و خاک و همچنین در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت و گاهی تا 44 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد بر روی دریا و سواحل گاهی بیش از 44 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی همچنین ارتفاع موج دریا را 30 تا 90 گاهی 120 سانتی‌متر و طی ساعاتی 90 تا 150 سانتی‌متر عنوان کرد.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر از مردم این استان خواست تا با توجه به گرمای شدید هوا، از تردد غیرضروری در ساعات گرم روز خودداری کرده و از وسایل خنک‌کننده به طور مناسب استفاده کنند.

همچنین به افراد سالخورده، کودکان و بیماران توصیه می‌شود که در این مدت احتیاط بیشتری کرده و مایعات فراوان بنوشند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *