یک بیمار با چاقو به دندانپزشک حمله کرد

## خشونت در بیمارستان: از حمله با چاقو تا عدم اجرای قانون

اخیرا، در یک مرکز درمانی در شهر جاورسیان از توابع خنداب استان مرکزی، ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد بیمار پس از مشاجره با دندانپزشک، با چاقو به او حمله می کند. خوشبختانه، این دندانپزشک پس از درمان و بستری شدن در بیمارستان حال خوبی دارد. اما این حادثه، زنگ خطری برای مشکل فراگیر خشونت علیه کادر درمان است.

قانون، به عنوان ابزار حفاظت از کادر پزشکی، به طور کامل اجرا نمی شود. مطابق با مواد ۶۰۸ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی، هر فردی، اعم از بیمار یا همراهانش، که به پرسنل درمانی توهین کند، به ۳ تا ۶ ماه حبس، شلاق تا ۷۴ ضربه و جزای نقدی محکوم می شود. اما متاسفانه، حمله بیماران و همراهان آنها به کادر درمان، از جمله پزشکان و پرستاران، در ماه های اخیر به طور مکرر اتفاق افتاده است.

رضا لاری پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی، درباره این موضوع بیان کرده است که “حمله به کادر درمان چند پیام دارد؛ اول اینکه نیروی امنیتی و حراستی که وظیفه حراست از بیمارستان ها را دارند، به طور کامل وظایف خود را انجام نمی دهند. بخش عمده ای از این حفاظت به عهده نیروی انتظامی و بخش دیگری به عهده حراست دانشگاه های علوم پزشکی است. اما این اتفاقات نشان می دهد که این گروه ها از فرد ارائه دهنده خدمت به خوبی حمایت نمی کنند. نکته دیگر این است که قوانین موجود در این زمینه باید بازدارنده تر باشند و از کادر درمان به طور کامل حمایت کنند و برای فرد خاطی مجازات تعیین کنند. اما این موضوع به خوبی اجرا نمی شود. اگر قانون به درستی اجرا می شد، هیچ فردی به خود اجازه نمی داد که به فرد دیگری که در حال کمک به هم نوعانش است، چنین جفایی بکند.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *