۵ میلیون دنبال‌کننده اینستاگرام فریب پزشک‌نماها را خوردند

## فریبکاران اینترنتی در لباس پزشک!

اخیراً پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از افراد شده که با ادعای پزشک بودن، به فعالیت غیرقانونی در فضای مجازی می‌پرداختند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت، در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: “افرادی که با استفاده از عناوین پزشکی، به فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی می‌پرداختند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.”

وی با اشاره به مسدود شدن پیج‌های پرطرفدار این افراد که بیش از 5 میلیون دنبال‌کننده داشتند، گفت: “یکی از این موارد شامل دستگیری فردی بود که با ادعای پزشک بودن، اقدام به انجام عمل جراحی افتادگی پلک کرده بود. متاسفانه این شخص فاقد هرگونه مجوز پزشکی بود و تنها با تبلیغات فریبنده، مخاطبان زیادی جذب کرده بود.”

گودرزی افزود: “در یکی از شکایات، خانمی به ما مراجعه کرد که پس از انجام عمل جراحی افتادگی پلک توسط فردی که در فضای مجازی خود را پزشک معرفی کرده بود، با عوارض جدی مواجه شده بود. این خانم بیان کرد که پس از عمل، حتی قادر به بستن چشمانش در شب نبود. بررسی‌های ما نشان داد که فرد دستگیرشده، هیچ‌گونه صلاحیت پزشکی نداشته و تنها با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی، اعتماد مردم را جلب کرده بود.”

رئیس پلیس فتا پایتخت با تاکید بر اینکه مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته آماده خدمت به مردم است، گفت: “با هرگونه تخلف در فضای مجازی برخورد قاطع خواهد شد. از شهروندان عزیز تقاضا می‌کنیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی، مراتب را به پلیس فتا گزارش کنند.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *