208 هزار محصول آرایشی قاچاق و تقلبی از بازار جمع آوری شد

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از جمع آوری بیش از 208 هزار مورد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه در سال گذشته خبر داد.

حامد عبدی با اشاره به استفاده از مواد اولیه با گرید صنعتی و در شرایط نامناسب در تولید این محصولات غیرمجاز، هشدار داد که استفاده از این محصولات در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.

وی در مورد نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه گفت: بازرسان معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به صورت تصادفی نمونه محصولات را در سطح عرضه ارزیابی می‌کنند.

همچنین انبارهای قاچاق با دریافت گزارش‌های مردمی و یا دستگاه‌های انتظامی، تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و… شناسایی می‌شوند و با توجه به عدم نظارت بر تولید، انبارش، حمل‌ونقل و توزیع این محصولات، تمامی اقلام کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده و امحا می‌شود.

عبدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 37 هزار مورد بازرسی از سطح عرضه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام شده، گفت: تعداد اقلام کشف شده در کشور طی یک سال گذشته بیش از 208 هزار مورد بوده که ارزش ریالی آن به بیش از 270 میلیارد ریال می‌رسد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *