قرص بارداری جدید: امیدی نو برای زوج‌های نابارور

یک شرکت اسپانیایی به نام Oxolife از تولید داروی جدیدی به نام OXO-001 خبر داده که می‌تواند به طور قابل توجهی شانس بارداری در فرآیند لقاح مصنوعی (IVF) را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، این داروی خوراکی در آزمایش‌ها نشان داده که می‌تواند تا 7 درصد نرخ تولد نوزادان زنده را در IVF افزایش دهد.

دکتر ایگناسی کانالز، مدیر ارشد علمی شرکت Oxolife در بیانیه‌ای گفته است: “ما از نتایج این آزمایش بسیار خوشحالیم، زیرا نشان‌دهنده پتانسیل OXO-001 برای تبدیل شدن به اولین درمان برای افزایش موفقیت کاشت جنین با استفاده از یک داروی غیر هورمونی با مکانیسم عملکردی جدید است که به طور مستقیم بر روی آندومتر (لایه داخلی رحم) تأثیر می‌گذارد.”

این خبر می‌تواند نویدبخش زوج‌های نابارور و به خصوص کسانی باشد که تجربه IVF ناموفق داشته‌اند.

برخلاف سایر درمان‌های باروری که از هورمون استفاده می‌کنند، OXO-001 به طور مستقیم بر روی غشای رحم عمل می‌کند و آن را برای کاشت جنین پذیراتر می‌کند.

اگرچه مکانیسم دقیق عملکرد OXO-001 هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما شرکت سازنده مدعی است که این دارو بر تولید مولکول‌های خاصی تأثیر می‌گذارد که برای کاشت جنین ضروری هستند.

این مولکول‌ها به جنین کمک می‌کنند تا به دیواره رحم بچسبد و از حرکت آن جلوگیری می‌کنند و در نهایت شانس موفقیت کاشت جنین را افزایش می‌دهند.

کارایی OXO-001 در مرحله دوم آزمایشات بالینی در 28 مرکز در سراسر اروپا مورد بررسی قرار گرفت. این آزمایش شامل 96 زن زیر 40 سال بود که تحت انتقال جنین قرار گرفته بودند. این زنان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: 42 نفر پلاسیبو و 54 نفر دیگر دوز روزانه OXO-001 را دریافت کردند.

نتایج این آزمایش رضایت‌بخش بود و گروهی که داروی خوراکی را دریافت کرده بودند، شاهد نرخ بارداری 76 درصدی در مقایسه با 52 درصدی در گروه پلاسیبو بودند.

هنوز مشخص نیست که OXO-001 چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما این یک پیشرفت قابل توجه در زمینه درمان ناباروری محسوب می‌شود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *