هلال احمر با کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیران، امدادرسانی به مردم را گسترش می‌دهد

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط خیران به این نهاد برای توسعه امدادرسانی و افزایش خدمات به مردم خبر داد.

یعقوب سلیمانی در همایش هلال مهربانی در بجنورد اظهار کرد: این میزان کمک‌ها جدا از کمک‌های مربوط به سیل‌زدگان، جنگ‌زدگان غزه و … است که در این دو مورد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه آموزش‌های امدادی در کشور، گفت: حدود ۷۰۰۰ خانه هلال در کشور افتتاح شده است و آن‌ها را به‌عنوان یک پایگاه در نظر می‌گیریم تا سبب افزایش تاب‌آوری جامعه در حوادث و بحران‌ها شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور همچنین با اشاره به نیاز به ساخت پایگاه‌های امداد و نجات در استان خراسان شمالی، تعهد داد که در صورت ساخت بناهای پایگاه امداد و نجات، تجهیزات آن را فراهم کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز در این همایش خطاب به امدادگران هلال احمر استان، گفت: حاجت‌ها و نیازهای مردم به شما، نعمت‌های الهی است، پس قدر آن‌ها را بدانید و از آن‌ها خسته نشوید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این همایش از افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده توانستیم ۵۰۰ درصد در مولدسازی رشد داشته باشیم.

وی به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: توانستیم بخش‌های شیمی‌درمانی و غربالگری سرطان زنان را افتتاح کنیم و بیمارستان صحرایی برای استان جذب کنیم.

محبان همچنین از برگزاری ۴۴۰۰ دوره آموزش همگانی برای همه اقشار، راه‌اندازی ۱۷۱ خانه هلال در نقاط مختلف استان و جذب بیش از ۷۴ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی خبر داد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس نیز در این همایش بر نقش موثر هلال احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تاکید کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی کمک‌حال جمعیت هلال احمر هستیم و تلاش می‌کنیم کمبودهای آن را کاهش دهیم.

در این همایش از کتاب «فرشته‌های نجات» اثر مرتضی شادمهر با موضوع نقش هلال احمر در دوران دفاع مقدس رونمایی و طرح شوق رویش که آغازبخش برنامه‌های تابستانی این مجموعه در استان است به‌صورت رسمی آغاز شد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *