تداوم هوای گرم در هرمزگان و پیش‌بینی توفان دریایی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از تداوم هوای گرم در استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و همزمان نسبت به وقوع پدیده‌های جوی نامساعد از جمله رگبار باران، رعدوبرق، گردوخاک و توفان دریایی هشدار داد.

مجتبی حمزه نژاد با اشاره به ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان، اظهار داشت: امروز در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی و در سایر مناطق غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی افزود: از دیگر پدیده‌های جوی قابل انتظار در استان، می‌توان به افزایش موقتی سرعت باد و بروز گردوخاک در برخی مناطق مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز در بعدازظهر و شب اشاره کرد.

حمزه نژاد در ادامه به وضعیت دریایی استان پرداخت و گفت: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و به تدریج دریای عمان با وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی – شمال غربی مواج خواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌شود شناورهای سبک از تردد دریایی در جزایر کیش، لاوان، قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی و سیری خودداری کنند و سایر شناورها نیز تمهیدات لازم برای تردد ایمن را در نظر بگیرند.

کارشناس هواشناسی هرمزگان همچنین پیش‌بینی کرد که از فردا با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتاً مواج خواهد شد و از روز سه شنبه بر شدت این بادها افزوده شده و بخش‌هایی از خلیج فارس را نیز در بر خواهد گرفت.

حمزه نژاد در پایان خاطرنشان کرد که با افزایش رطوبت نسبی از فردا، موقتاً از شدت دما در طول روز و در بیشتر نقاط استان کاسته خواهد شد.

نکات قابل توجه در این پیش‌بینی:

  • تداوم گرما: با وجود ناپایداری‌های جوی، هوای گرم در استان همچنان ادامه دارد.
  • ناپایداری‌های جوی: احتمال وقوع رگبار باران، رعدوبرق، گردوخاک و مه در برخی مناطق استان وجود دارد.
  • توفان دریایی: خلیج فارس و دریای عمان در روزهای آینده مواج خواهد بود و به ویژه در مناطق شرقی استان و تنگه هرمز، توفان دریایی پیش‌بینی می‌شود.
  • کاهش دما: با افزایش رطوبت، از شدت گرما در برخی مناطق کاسته خواهد شد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *