خانه ترانه پس از وقفه، فعالیت خود را از سر گرفت

خبرگزاری مهر: خانه ترانه، یکی از مراکز مهم گردهمایی شاعران و ترانه‌سرایان کشور، پس از وقفه‌ای کوتاه، فعالیت خود را از سر گرفت.

صابر قدیمی، مدیر روابط عمومی خانه ترانه، در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز مجدد فعالیت‌های این خانه در فرهنگسرای شفق خبر داد. به گفته وی، اولین نشست خانه ترانه در سال جدید، پنجشنبه ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد.

تاریخچه خانه ترانه

خانه ترانه از سال ۱۳۸۰ با مدیریت افشین یداللهی و حضور شاعران و ترانه‌سرایان نام‌آشنایی همچون عباس سجادی، نیلوفر لاری‌پور و افشین سیاهپوش آغاز به کار کرد. پس از درگذشت افشین یداللهی، روزبه بمانی مدیریت خانه ترانه را برعهده گرفت و تا سال ۱۴۰۲ به این فعالیت ادامه داد. با توجه به مشغله‌های کاری بمانی، هیأت اجرایی که از زمان تأسیس خانه ترانه همراه این مجموعه بود، اداره آن را بر عهده گرفت.

برنامه‌های آینده خانه ترانه

جلسات خانه ترانه به صورت یک هفته در میان و در روزهای پنجشنبه در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد. در این جلسات، علاوه بر ترانه‌خوانی و نقد ترانه‌ها، هنرمندان مطرح موسیقی نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت. اولین نشست با حضور رستاک حلاج برگزار خواهد شد.

اهمیت خانه ترانه

خانه ترانه به عنوان فضایی برای تبادل نظر و گفتگو میان شاعران و ترانه‌سرایان، نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی ترانه‌سرایی در کشور ایفا می‌کند. این مجموعه همچنین بستری برای معرفی استعدادهای جدید و حمایت از آن‌ها فراهم می‌کند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *