بهره‌برداری از ۱۰۸ طرح آبرسانی در استان زنجان همزمان با هفته دولت

زنجان- همزمان با ایام هفته دولت، استان زنجان شاهد افتتاح ۱۰۸ طرح آبرسانی جدید در مناطق روستایی و شهری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۸۴۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی اجرا شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۱۰۸ طرح مذکور، ۱۰۱ طرح به حوزه آبرسانی روستایی و ۸ طرح به حوزه آبرسانی شهری اختصاص یافته است.

نادرخانی همچنین به بهره‌برداری از دو طرح مهم در حوزه فاضلاب در هفته دولت اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها، پروژه لوله گذاری فاضلاب در قسمت مرکزی شهر زنجان به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال است. طرح دیگر نیز احداث ۱۷.۵ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری فاضلاب در شهر ابهر با اعتباری بالغ بر ۷۹۹ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تاکید کرد: با بهره‌برداری از این دو طرح در حوزه فاضلاب، بیش از ۳۰ هزار نفر از خدمات جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

اهمیت این طرح‌ها

بهره‌برداری از این تعداد طرح آبرسانی و فاضلاب در استان زنجان، گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی محسوب می‌شود. این طرح‌ها به ویژه در مناطق روستایی که با کمبود آب شرب مواجه هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نتیجه‌گیری

افتتاح این طرح‌ها نشان از تلاش‌های دولت و مسئولان استان زنجان در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت آب و فاضلاب در این استان دارد. امید است با اجرای این طرح‌ها، شاهد ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه پایدار در استان زنجان باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *