ضرورت مشارکت همگانی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در نشستی با تاکید بر اهمیت همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و سازمان‌های غیردولتی، بر ضرورت اتخاذ رویکردی جامع برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید در استان تاکید کرد. وی با اشاره به چالش‌های جدی همچون اعتیاد، طلاق، خشونت و بیکاری، بر لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و ساماندهی سریع این معضلات تاکید نمود.

محمدی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت فعال مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد میسر نیست، بر نقش کلیدی خانواده‌ها در این زمینه تاکید کرد. وی بر ضرورت آموزش و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها درباره آسیب‌های احتمالی و همچنین نقش فعال مدارس و رسانه‌ها در این فرآیند تاکید نمود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش موثر اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته تاکید کرد. همچنین بر اهمیت ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به افراد آسیب‌دیده و تقویت مراکز مشاوره و خدمات حمایتی تاکید نمود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد یک نقشه راه منسجم و پیگیری مستمر، بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و از دولت نیز خواست تا منابع مالی و امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ها را فراهم نماید.

محمدی در پایان با تاکید بر اینکه تنها با هماهنگی و همکاری همگانی می‌توان به سمت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان حرکت کرد، بر ضرورت ایجاد محیطی امن و پایدار برای زندگی مردم تاکید نمود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *