تلگرام از سال ۲۰۱۸ اطلاعات کاربران مجرم را افشا می‌کرده است

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در یک پست تلگرامی جدید، به شفاف‌سازی درباره سیاست‌های حریم خصوصی این پلتفرم و افشای اطلاعات کاربران پرداخت. او اعلام کرد که تلگرام از سال ۲۰۱۸، در پاسخ به درخواست‌های قانونی معتبر، آدرس آی پی و شماره تلفن کاربران درگیر در فعالیت‌های مجرمانه را با مقامات به اشتراک گذاشته است.

دوروف تأکید کرد که این اقدام در راستای سیاست‌های حریم خصوصی تلگرام و با هدف مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. او همچنین به داده‌های ربات شفافیت تلگرام اشاره کرد که نشان می‌دهد این پلتفرم به هزاران درخواست قانونی از سوی کشورهای مختلف پاسخ داده است.

بنیانگذار تلگرام خاطرنشان کرد که اصول اساسی این پلتفرم همچنان حفظ حریم خصوصی کاربران است، اما تلگرام برای رعایت قوانین محلی و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه، اطلاعات مربوط به کاربران متخلف را در اختیار مقامات قرار می‌دهد.

این اظهارات دوروف در حالی مطرح می‌شود که اخیراً وی در پاریس دستگیر شده بود و اتهاماتی مبنی بر فراهم کردن امکان فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام متوجه او شده بود.

شفاف‌سازی دوروف درباره سیاست‌های افشای اطلاعات کاربران، به برخی ابهامات پیرامون حریم خصوصی در تلگرام پایان داده است. با این حال، این موضوع همچنان مورد بحث و بررسی کارشناسان امنیت سایبری و حقوق دیجیتال است.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *