احتمال پخش «زخم کاری» و «پوست شیر» از تلویزیون

## انتقال سریال‌های شبکه نمایش خانگی به تلویزیون؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

در سال‌های اخیر، سریال‌های شبکه نمایش خانگی با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شده‌اند. این موضوع باعث شده که مدیران رسانه ملی به فکر پخش برخی از این سریال‌ها از آنتن تلویزیون بیافتند.

با وجود نظارت سازمان ساترا که در زیرمجموعه رسانه ملی قرار دارد، پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی در تلویزیون با چالش‌هایی مواجه است. این سریال‌ها با توجه به سیاست‌های تولید و پخش در تلویزیون، دارای نکاتی قابل تامل هستند که کار را برای مدیران سیما دشوارتر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب سریال‌های شبکه نمایش خانگی، تنوع قابل توجه در تولید آنهاست. این سریال‌ها از نظر داستان، ژانر و موضوع گوناگونی بیشتری دارند، هر چند در حال حاضر تمرکز بیشتر به سمت داستان‌های جنایی و معمایی رفته است. پخش سریال‌های متنوع در تلویزیون که با کاهش مخاطب برای سریال‌های تولیدی خود مواجه است، می‌تواند راهگشا باشد.

موضوع مهم دیگر، ممیزی است که محدودیت‌های جدی را برای پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی در تلویزیون ایجاد می‌کند. در واقع، اگر تلویزیون نیز در تولید سریال‌ها آزادی عمل شبیه به شبکه نمایش خانگی را داشت، نیازی به انتقال سریال‌های این شبکه به تلویزیون وجود نداشت.

محسن برمهانی، معاون سیما، در گفت‌وگویی احتمال پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از تلویزیون را ” بسیار زیاد ” اعلام کرده و از مذاکرات برای اجرای آن خبر داده است.

وی در مورد چگونگی پخش سریال‌ها توضیح داده است که سازمان صداوسیما با توجه به ماهیت ملی خود، ضوابط و استانداردهای مختلفی را برای پخش مطالب رعایت می‌کند. این استانداردها با استانداردهای برخی پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی که مخاطبان کمتری را در بر می‌گیرند، متفاوت است.

وی همچنین به نیاز به هماهنگی و زمان کافی برای ارزیابی سریال‌های شبکه نمایش خانگی قبل از پخش آنها از تلویزیون اشاره کرده است.

در حال حاضر از بین صدها پلتفرم فعال در حوزه نمایش، تنها چند پلتفرم در حوزه سریال سازی موفق عمل کرده‌اند. این موضوع مذاکرات و در نهایت پخش سریال‌های این پلتفرم‌ها را برای مدیران سازمان صداوسیما زمانبر می‌کند.

از طرفی دیگر، تلویزیون برای سریال‌های در حال نگارش، پیش تولید و تولید خود که بیش از ۲۰ سریال است، نیازمند بودجه و زمان کافی است. سریال‌هایی که ممکن است به دلیل عدم جذابیت داستان و کیفیت با شکست روبه‌رو شوند.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *