تکذیب شایعات مربوط به بازار سیاه بنزین

## بنزین سوپر: کمبود، تبخیر و نبود بازار سیاه!

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران، در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره کمبود بنزین سوپر و شایعات وجود بازار سیاه آن توضیحاتی ارائه داد. وی با بیان اینکه عرضه بنزین سوپر به شدت کاهش یافته و این نوع بنزین نسبت به نوع معمولی، سریع‌تر تبخیر می‌شود، تاکید کرد که جایگاه‌داران تمایلی به نگه داشتن بنزین سوپر در مخازن خود ندارند.

نواز در ادامه گفت: “به دلیل تبخیر بالا و ضرر مالی ناشی از آن، جایگاه‌داران به محض دریافت بنزین سوپر، آن را به فروش می‌رسانند. ثبت تراکنش‌های سوخت‌گیری در سامانه هوشمند سوخت نیز امکان هرگونه تخلف یا ایجاد بازار سیاه را به صفر می‌رساند.”

وی با اشاره به اینکه نگهداری بنزین سوپر در مخازن، به جایگاه‌داران خسارت مستقیم می‌زند، گفت: “احتمال اینکه کارکنان جایگاه، بنزین سوپر را به صورت سلیقه‌ای در اختیار مشتری قرار دهند بسیار ضعیف است. در صورت اتفاق افتادن چنین موردی، ریسک خراب شدن شناور داخل مخزن و زیان ۲۰۰ میلیون تومانی برای جایگاه وجود دارد.”

سخنگوی صنف جایگاه‌داران در پایان، با اشاره به اینکه درخواست ارسال بنزین سوپر توسط جایگاه‌داران پیوسته ثبت می‌شود، گفت: “کاهش عرضه بنزین سوپر به جایگاه‌ها و دارندگان برخی خودروها خسارت وارد کرده است. برای رفع مشکلات، لازم است مصرف بنزین کاهش یابد تا پالایشگاه‌ها فرصت تولید بنزین سوپر را پیدا کنند.”

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ شکایتی در مورد بازار سیاه بنزین سوپر به صنف جایگاه‌داران ارائه نشده است، گفت: ” آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه هستیم و در جهت صیانت از آبروی صنفی، به طور قطع رسیدگی خواهیم کرد.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *