هفته طلایی برای خودروهای برقی

## تب داغ خودروهای برقی در چین: تقاضای بالا و صف‌های طولانی شارژ

در چین، خودروهای برقی به سرعت جای خود را در بازار پیدا می‌کنند و در برخی مناطق، یک سوم از خودروهای جدید را به خود اختصاص داده‌اند. این روند، سفرهای جاده‌ای با خودروهای برقی را به یک پدیده رایج تبدیل کرده است. اگرچه دولت چین آمار دقیق را منتشر نمی‌کند، اما شور و اشتیاق مردم نسبت به خودروهای برقی کاملا مشهود است.

شرکت لیپ موتور در هفته اول اکتبر، رکورد ۱۷ هزار سفارش دریافت کرد. همچنین، لی جون، رئیس شرکت شیائومی، از ثبت بیش از ۶۰۰۰ سفارش برای خودروهای برقی SUV در هفت روز خبر داد که بیش از نیمی از میانگین تحویل ماهانه این شرکت را تشکیل می‌دهد.

تصاویر منتشر شده از نمایشگاه‌های شلوغ خودرو در رسانه‌های اجتماعی چین، نشانه‌ای از رونق بی‌سابقه این بازار هستند. با این حال، باید دید که آیا این تقاضای بالا می‌تواند روند کاهشی هزینه‌های مرتبط با خودرو را که در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳، ۲.۴ درصد کاهش یافته بود، تغییر دهد یا خیر.

علاوه بر هزینه خودرو، مردم به سفرهای جاده‌ای به عنوان روش اصلی سفر در تعطیلات روی آورده‌اند که منجر به ترافیک سنگین و صف‌های طولانی در ایستگاه‌های شارژ برای دارندگان خودروهای برقی شده است.

براساس داده‌های رسمی، در دو روز اول تعطیلات، برق مصرفی شارژرهای عمومی در بزرگراه‌ها به رکورد ۱۵.۵۸ گیگاوات ساعت رسید. این رقم، ۵۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *