آیا پروازهای هواپیماهای ایرانی به اروپا متوقف می‌شود؟

## آسمان ایران به اروپا بسته شد: تحریم‌های جدید، سفر هوایی را گران‌تر و دشوارتر کرد

اخیرا اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های هواپیمایی ایران اعمال کرده است که نتیجه آن، قطع کامل پروازهای مستقیم ایران به اروپا خواهد بود. این تحریم‌ها، ایران ایر، ماهان ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در این باره می‌گوید: “با اعمال تحریم‌های جدید، تنها ایرلاینی که در کشورمان به اروپا پرواز می‌کرد، ایران ایر بود، و با قطع پروازهای این شرکت، هیچ پرواز مستقیمی از ایران به اروپا انجام نخواهد شد.”

وی اضافه می‌کند: “قبلا، تقاضای زیادی برای پروازهای ایرانی به مقاصد اروپایی وجود داشت، اما با این تحریم‌ها، این تقاضا به سمت ایرلاین‌های خارجی سوق خواهد یافت.”

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که برخی از ایرلاین‌های خارجی به دلیل شرایط خاص منطقه، به طور محدودی پروازهای خود به ایران را قطع کرده‌اند. در نتیجه، در حال حاضر، بخشی از پروازهای اروپایی از طریق پروازهای کانکشن و از کشور واسط مانند ترکیه یا امارات برقرار می‌شود.

اسعدی سامانی با اشاره به احتمال برقرار شدن پروازهای مستقیم توسط برخی ایرلاین‌های اروپایی می‌گوید: “مشتریان ایران ایر می‌توانند از این پروازها استفاده کنند، اما فعلا در شرایطی قرار داریم که مسافران ایرانی برای سفر به اروپا عمدتا باید مسافر پروازهای کانکشن باشند که پرواز کانکشن از ترکیه به اروپا به صرفه‌تر خواهد بود.”

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در مورد اینکه چرا ایرلاین دیگری به غیر از ایران ایر نمی‌تواند پرواز اروپایی برقرار کند، توضیح می‌دهد: “به دلیل تحریم‌ها، فرودگاه‌های اروپا به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند و ایران ایر مجبور بود برای پروازهای اروپایی سوخت مورد نیاز خود را به صورت تانکرینگ تامین کند. بنابراین، در این مسیر باید از هواپیماهایی استفاده شود که امکان سوختگیری را داشته باشند و از این نوع هواپیماها در ناوگان سایر ایرلاین‌های ایرانی وجود ندارد.”

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها، هزینه سفر به اروپا را برای مسافران ایرانی افزایش داده است، می‌گوید: “آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، با اعمال تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران فشار می‌آورند. با جسارت می‌گویند که نمی‌خواهند این تحریم‌ها آسیبی به مردم ایران وارد کند، اما در عمل، این تحریم‌ها دقیقا زندگی مردم ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *