ماجرای تذکر دفتر مقام معظم رهبری به رائفی‌پور چیست؟

## رائفی‌پور: از تفسیر غلط تا تصحیح ناقص

علی‌اکبر رائفی‌پور، فعال رسانه‌ای شناخته شده، مدتی پیش در یکی از سخنرانی‌های خود از نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب و هامش ایشان بر آن سخن گفت. در این صحبت‌ها، رائفی‌پور ادعا کرد که رهبری در هامش نامه به او گفته‌اند “با عزم به مسیر خود ادامه بدهد”. او این عبارت را به گونه‌ای تفسیر کرد که نشان از تایید کامل مسیر او دارد و او باید در برابر منتقدان خود، حتی دلسوزان انقلاب، مقاومت کند!

این ادعا با واکنش دفتر رهبری مواجه شد و رائفی‌پور به تصحیح آن ملزم شد. در سخنرانی دیگری در اصفهان، او با لحنی کم‌رمق و مبهم، به این موضوع اشاره کرد و گفت که از او خواسته شده تا “تصریح” کند که ادعای قبلی‌اش غلط بوده است. این در حالی است که از او به طور مشخص خواسته شده بود تا آن را “تصحیح” کند!

با وجود اینکه سخنرانی اولیه او به طور گسترده پخش شده بود، اما سخنرانی دوم که حاوی تصحیح ناقص بود، چندان بازتابی در رسانه‌ها پیدا نکرد. همچنین در حساب‌های فضای مجازی رائفی‌پور نیز هیچ اشاره‌ای به این اصلاحیه نشده است.

در نهایت، رائفی‌پور ادعا کرد که “با عزم به مسیر خود ادامه بدهد” خطاب به شخص او نبوده، بلکه به تمامی مردم ایران و برای ادامه مسیر حق گفته شده است.

او هنوز جزییات کامل هامش رهبری و محتوای آن را منتشر نکرده است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *