فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز آغاز می‌شود

## عرضه خودروهای وارداتی: فرصتی نو برای متقاضیان

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی با عرضه ۲۰ مدل جدید، بار دیگر گشایش جدیدی در بازار خودرو ایجاد کرده است. این بار تنوع محصولات عرضه شده شگفت انگیز است و همه خودروها در گمرک کشور موجود هستند.

متقاضیان پس از بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود، می‌توانند از طریق سامانه “saleauto.ir” برای ثبت درخواست پنج اولویت خود از بین ۲۰ مدل ارائه شده اقدام کنند.

این فرصت تنها تا ساعت ۱۲ روز شنبه (پنجم آبان ماه) برای وکالتی کردن حساب و واریز وجه موجود است.

در این دور از عرضه، ۱۲ مدل با قیمت قطعی و ۸ مدل دیگر با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی ارائه شده‌اند.

سامانه از امروز (چهارشنبه دوم آبان ماه) فعال شده است و تا پایان (۲۳ و ۵۹ دقیقه) روز دوشنبه هفتم آبان ماه در دسترس خواهد بود.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این عرضه را فرصتی استثنایی برای متقاضیان خودروهای وارداتی می‌داند و از ورود ۶۰۰۰ خودرو به گمرکات کشور خبر داده است.

او اطمینان داده که در صورت عدم بروز مشکل خاص، خودروها به سرعت ترخیص شده و طی بازه کوتاهی به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

**لیست خودروهای عرضه شده در این مرحله به شرح زیر است:**

* ۱۱ مدل خودروی وارد شده توسط ۱۰ شرکت واردکننده، دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند.
* ۸ مدل خودروی دیگر که توسط شش شرکت وارد شده است، دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی هستند.

عرضه خودروی تانک (GWM) با مبلغ علی الحساب ۲.۵ میلیارد تومان، گمانه‌زنی‌هایی در مورد حذف سقف ۲۰ هزار یورویی ایجاد کرده است.

تقدسی در این رابطه توضیح داده که سقف حذف نشده است اما هزینه‌های جانبی نظیر بسته بندی و حمل و نقل، قیمت خودرو را بالا برده است.

لازم به ذکر است که براساس لایحه بودجه سال آینده، سقف ٢ میلیارد یورویی واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ نیز در نظر گرفته شده است.

**بر اساس این لایحه، صادرکنندگان مجاز هستند با رعایت شرایط مربوط به اطمینان از تأمین خدمات پس از فروش و مشروط به اجرای بندهای قانون ساماندهی صنعت خودرو، تا سقف دو میلیارد یورو از منابع ارزی حاصل از صادرات خود یا منابع مورد تایید بانک مرکزی، با پرداخت کلیه عوارض و حقوق قانونی نسبت به واردات خودروی سواری نو اقدام کنند.**

**تاکید می شود که قیمت های مندرج در جداول بالا، قیمت قطعی یا علی الحساب خودروها در مبادی ورودی بوده و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص (نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …) به این مبالغ اضافه خواهد شد.**

قراردادهای فروش می بایست صرفاً بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود.

در تمام روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت های وارد کننده، مفاد مذکور در جدول ذیل ماده 4 آیین نامه اجرایی و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

**تاکید می شود که آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو را انجام داده و در پورتال خود گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را مشاهده می کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.**

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *