رسانه عبری: نتانیاهو یک مسئول عالی‌رتبه را برای به سرانجام رساندن توافق به قاهره فرستاد

رسانه عبری زبان به ادعای پیشنهاد جدید مصر برای مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس پرداخته است. این پیشنهاد در سه مرحله به انجام رسیده و اعلام شده است که تل‌آویو به طور کامل این طرح را پذیرفته است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که هیئت عالی‌رتبه از جهاد اسلامی فلسطین به قاهره وارد شده است.

جزئیات پیشنهاد

براساس گزارش شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، مصر پیشنهاد 3 مرحله‌ای را برای مبادله اسرا ارائه داده است. در مرحله اول، 40 نفر از اسرای صهیونیست که شامل زنان، افراد مجروح و بیمار و مسن هستند، در مقابل آتش بسی 2 تا 3 هفته‌ای آزاد می‌شوند. در مرحله دوم، نظامیان زن و اجساد صهیونیست‌ها کشته شده در غزه تسیم شده و همزمان با آن مذاکرات در مورد فردای پایان جنگ آغاز می‌شود. در مرحله سوم، اسرائیل باید ارتش خود را از نوار غزه خارج و آتش بس دائم اعلام کند.

واکنش‌ها و اختلافات

با این حال، شبکه 13 تلویزیون اظهار داشته است که تمامی ارکان کابینه رژیم صهیونیستی با این طرح موافقت نکرده‌اند و اختلافاتی وجود دارد. در حالی که تل‌آویو اعلام کرده است که هیچ مخالفتی با مرحله اول ندارد، اما در مورد موافقت با مراحل دوم و سوم قولی نمی‌دهد.

تأکیدات بین‌المللی

همچنین، در حالی که رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرده است که وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با وزیر جنگ اسرائیل احتمال پیشبرد توافق مبادله اسرا را مورد بحث قرار داده است، باید دید که آیا این تحولات منجر به تسریع در آزادی اسرا خواهد شد یا خیر.

نتیجه‌گیری

با این پیشنهاد جدید مصر، امیدواریم که مسیری نوین برای مبادله اسرا در منطقه باز شود و این توافقات به سمت صلح و ثبات حرکت کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این تحولات می‌توانند به حل و فصل قضایای مستعد صلح در منطقه کمک کنند یا خیر.

با احترام ، مجله خبری مسیر انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *