موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با فعالیت ۶ جبهه سیاسی

در یک تصمیم گیری گام به جلو، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون چگونگی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کرد که این کمیسیون با فعالیت ۶ جبهه سیاسی به مدت یکسال موافقت کرده است. این تصمیم در راستای استعداد جدید احزاب و گروه‌های سیاسی در حوزه انتخاباتی ایجاد شده است.

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۱۰

در نهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با تأکید بر نزدیکی به انتخابات، اعلام کرد که جبهه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت به مدت یک سال امکان فعالیت ملی خواهند داشت. این تصمیم با هدف پاسخگویی به درخواست‌های متعدد ورودی در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

تشکیل جبهه‌های سیاسی

بر اساس اعلام مرادی، جبهه‌های شریان، جبهه مردمی ایران قوی، جبهه تحول‌خواهان انقلابی، جبهه یاس، و جبهه شورای وحدت از جمله جبهه‌هایی هستند که می‌توانند در سطح ملی به مدت یک سال به فعالیت بپردازند. همچنین، جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نیز می‌تواند در سطح استانی فعالیت داشته باشد.

حمایت از جبهه‌ها

مرادی تأکید کرد که صرفا احزاب و جبهه‌های دارای پروانه می‌توانند فهرست‌های انتخاباتی را اعلام کنند. به همین دلیل، انتظار می‌رود که فهرست کامل جبهه‌های سیاسی قانونی توسط ستاد انتخابات کشور منتشر شود.

بررسی گزارش‌ها

در جلسه مذکور، گزارش مجمع عمومی مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی و همچنین گزارش مجمع عمومی حزب وحدت و همکاری ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این بررسی‌ها نشان‌دهنده توجه و حمایت مسئولان از جریانات مختلف در حوزه سیاسی است.

نتیجه‌گیری

این تصمیمات گام مثبتی در جهت توسعه فعالیت‌های احزاب و جبهه‌های سیاسی به ویژه در زمینه انتخابات محسوب می‌شود. این اقدامات نه تنها به افزایش رقابت و مشارکت در انتخابات کمک خواهد کرد بلکه به گسترش تنوع دیدگاه‌ها و حضور گسترده‌تر گروه‌های سیاسی در فضای عمومی کشور نیز کمک خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری مسیر انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *