تحولات مثبت در اشتغال از طریق مشاغل خانگی: هدف ۱۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال

جلب توجه به اهمیت مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی ایران

در دهه‌های اخیر، مفهوم مشاغل خانگی به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در جهان ثابت شده است. کشورهایی چون چین، استرالیا، و ایتالیا با استفاده از مشاغل خانگی توانسته‌اند نرخ بیکاری را کاهش دهند و به رشد اقتصادی دلخواه خود برسند.

از لحاظ آماری، ایران هنوز در بهره‌گیری از مشاغل خانگی به میزان کافی به توان کشورهای توسعه یافته نرسیده است. با وجود تاکیدها بر توسعه مقاومتی، درصد اشتغال در مشاغل خانگی در ایران نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

پیشرفت در اشتغال: رقم ۹۰ هزار فرصت شغلی در هشت ماه اخیر

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار، اعلام کرد که در هشت ماه اخیر، ۹۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد شده است. این رقم نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه در حوزه اشتغال است.

همچنین اعلام شده است که هدف برنامه‌ریزی امسال، ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال می‌باشد. با توجه به عملکرد موفق در ۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در این مدت، این هدف به نظر می‌رسد قابل دستیابی باشد.

تأمین منابع: افزایش ۳۳ درصدی به منظور پشتیبانی مالی از مشاغل خانگی

برای تأمین منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال خانگی، منابع مالی این بخش امسال به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این افزایش به نظر می‌رسد باعث جلب همکاری بیشتر بانک مرکزی و افزایش سقف اعتبارات مرتبط شود.

نتیجه‌گیری: توسعه مشاغل خانگی، گامی موثر در جهت اشتغال و توسعه اقتصادی

با پیشرفت‌های اخیر در ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق مشاغل خانگی، می‌توان نتیجه گرفت که این حوزه به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در توسعه اشتغال و اقتصاد کشور ایران تلقی می‌شود. افزایش همکاری‌ها و تأمین منابع به موارد اصلی برای دستیابی به اهداف اشتغالی از طریق مشاغل خانگی تبدیل شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *