آخرین مهلت تعویض پلاک‌های سوخته و مخدوش تا پایان اردیبهشت

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا از آخرین مهلت تعویض پلاک‌های سوخته و مخدوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی محمدی با اشاره به قانون برخورد با پلاک‌های مخدوش، گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در مشخصات و ارقام پلاک و ارکان وسیله نقلیه جرم محسوب شده و پلیس موظف است ضمن توقیف وسیله نقلیه، مالک و راننده را به مراجع قضائی معرفی کند.

وی افزود: در این قانون برای فردی که پلاک وسیله نقلیه خود را به عمد مخدوش کند، از 6 ماه تا یک سال حبس نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا با بیان اینکه مالکان وسایل نقلیه‌ای که پلاکشان مربوط به سال 1393 باشد، می‌توانند تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رایگان نسبت به تعویض پلاک خود در مراکز تعویض پلاک اقدام کنند، گفت: مالکان وسایل نقلیه‌ای که پلاکشان بعد از سال 93 به صورت عمد مخدوش شده باشد تا آخر اردیبهشت ماه مهلت دارند با پرداخت هزینه ولی بدون اعمال قانون، پلاک وسیله نقلیه خود را تعویض کنند.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: کلیه مالکان وسایل نقلیه‌ای که پلاکشان مخدوش شده است، اگر از مهلت مقرر استفاده نکنند، از خرداد ماه سال جاری به محض مشاهده توسط پلیس، اعمال قانون و توقیف شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *