ابلاغ دستورالعمل جدید ته‌لنجی‌ها به بوشهر


استاندار بوشهر اعلام کرد که دستورالعمل جدید ته‌لنجی از فردا در استان اجرایی خواهد شد. این تغییرات شامل افزایش وزن ترخیص کالاهای وارداتی ته‌لنجی از ۶۰ تن به ۷۵ تن و افزایش اقلام آن از ۵۹ به ۸۰ نوع کالا می‌شود.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد که این تغییرات به منظور حمایت از تجارت و بازرگانی در استان بوشهر اتخاذ شده است. مسئولان استان از سطح ملی و کشوری در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند.

تغییر در وزن ترخیص و افزایش اقلام وارداتی

محمدی‌زاده افزود که وزن کالاهای وارداتی ته‌لنجی از ۶۰ تن به ۷۵ تن افزایش یافته و تعداد اقلام وارداتی از ۵۹ به ۸۰ نوع کالا افزایش یافته است. این تغییرات به منظور تسهیل در فعالیت‌های تجاری و گسترش تنوع محصولات انجام شده است.

تاثیرات در سفر لنج‌های تجاری

وی اعلام کرد که در هر سفر لنج‌های تجاری وزن کالاهای وارداتی ته‌لنجی افزایش یافته و مقدار اقلام وارداتی افزایش یافته است. این تغییرات با هماهنگی و پیگیری‌های مسئولان مربوطه به استان ابلاغ شده است.

اقدامات برای تسهیل در ترخیص کالاها

محمدی‌زاده افزود که در صورت افزایش حجم کالاهای وارداتی یک لنج از ۷۵ تن به ۱۵۰ تن، میزان مازاد ۷۵ تن به‌عنوان کالای ته‌لنجی سفر دوم این لنج محاسبه و ترخیص می‌شود. این اقدامات با هماهنگی ملی و پشتیبانی شورای تامین استان بوشهر اجرا شده است.

اجرای دستورالعمل جدید از فردا در گمرکات استان

استاندار بوشهر خبر داد که دستورالعمل جدید ته‌لنجی از فردا در گمرکات استان اجرایی خواهد شد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که حتی اگر ترخیص شده باشد، اگر کالاهایی در لنج‌ها باقی مانده باشد، اختلاف وزن ۶۰ تن قدیم تا ۷۵ تن جدید به آنها مجوز ترخیص خواهد شد.

تشکر از همه دستگاه‌ها و افراد مشارکت‌کننده

محمدی‌زاده در پایان از همه دستگاه‌ها و افرادی که در این راستا مشارکت داشته‌اند تشکر کرد و امیدوار است که این تغییرات به بهبود وضع اقتصادی و تجاری استان بوشهر کمک کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *