از مصرف آب همراه با این مواد غذایی پرهیز کنید

## پنج ماده غذایی که نباید با آب نوشیده شوند

همه می‌دانیم که نوشیدن آب با اکثر غذاها ایمن است، اما برخی ترکیب‌ها هستند که می‌توانند باعث ناراحتی و سوء هاضمه شوند. در این مطلب به پنج نوع ماده غذایی اشاره می‌کنیم که بهتر است آنها را با آب همراه نکنید.

**موز:** موز سرشار از فیبر محلول است. نوشیدن آب زیاد همراه با موز می‌تواند اسید معده را رقیق کند که در نهایت باعث کند شدن روند هضم غذا می‌شود. بهترین راه این است که موز را به تنهایی یا همراه با غذاهایی که طعم و بافت آن را تکمیل می‌کنند مصرف کنید.

**مرکبات:** میوه‌های مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو به خودی خود حاوی مقادیر زیادی آب هستند. نوشیدن آب زیاد همراه با آنها می‌تواند باعث ناراحتی معده یا احساس پری شود. بهتر است مصرف مرکبات را در حد اعتدال حفظ کنید و بین خوردن آنها و نوشیدن یک لیوان آب، فاصله‌ای ایجاد کنید.

**ماست:** ماست یک محصول لبنی است که حاوی باکتری‌های مفید پروبیوتیک است که برای سلامت روده مفید هستند. نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن ماست، ممکن است این باکتری‌ها را از بین ببرد و تاثیر آنها را کاهش دهد. در صورت احساس تشنگی پس از خوردن ماست، تنها یک جرعه آب بنوشید یا برای رفع تشنگی، ماست طعم دار که قبلاً با مایع رقیق شده است، انتخاب کنید.

**غذاهای تند و ادویه دار:** غذاهای تند مانند فلفل چیلی یا سس‌های تند، در ترکیب با آب زیاد، می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی در سیستم گوارشی شوند. آب ممکن است گرما را پخش کند و احساس سوزش ناشی از خوردن غذاهای تند را تشدید کند. محصولات لبنی مانند شیر یا ماست، انتخاب‌های بهتری برای خنک کردن دهان هنگام خوردن غذاهای تند هستند.

**برنج:** نوشیدن آب زیاد همراه با برنج می‌تواند اسید معده مورد نیاز برای هضم را رقیق کند. گرچه نوشیدن یک لیوان آب قبل یا بعد از خوردن برنج خوب است، از نوشیدن آب زیاد در حین خوردن وعده‌ای که پایه آن برنج است، خودداری کنید. کمی زمان بگذارید تا برنج هضم شود و سپس آب بنوشید.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *