اعتراف وزرای صهیونیست به دستاورد «هیچ» در عملیات زمینی غزه


در جلسات محرمانه، وزرای رهبران رژیم صهیونیستی اعتراف به عدم دستیابی به هیچ یک از اهداف اعلامی خود در جنگ طولانی علیه نوار غزه کرده‌اند. گزارشی از روزنامه هاآرتص نشان می‌دهد که بن‌بست در دستیابی به دستاوردی مشخص در 92 روز جنگ غزه به بحرانی در کابینه امنیتی این رژیم منجر شده است.

توانمندی حماس و بن‌بست صهیونیست‌ها

توانمندی حماس، مقاومت اسلامی فلسطین، همچنان قوی باقی مانده است و بسیاری از تونل‌ها همچنان فعال هستند. اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی افزوده‌اند که نیمی از اسرائیلی‌ها همچنان در دست حماس قرار دارند. این نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل توانایی بازپس‌گیری از آن‌ها را از طریق عملیات نظامی ندارد.

درگیری و نزاع داخلی در کابینه

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که درگیری شدید بین ارکان سیاسی این رژیم وجود دارد. تنش‌ها به گونه‌ای گسترش یافته‌اند که رؤسای ستادها نیز درگیر جبهه دیگری به نام “کابینه امنیتی” شده‌اند. این موضوع باعث شده که رئیس سابق ستاد ارتش نیز درگیر جبهه دیگری به نام “کابینه امنیتی” شود.

اختلافات شدید در کابینه

تصاحبیات گزارش‌ها نشان می‌دهد که اختلافات بین اعضای کابینه امنیتی به حدی رسیده که احتمالاً این کابینه زمان طولانی عمر نخواهد کرد. حمایت قاطعانه یوآف گالانت و بنی گانتس از ساختار امنیتی و نظامی و مخالفت با اعلام آنها به عنوان عامل اصلی شکست در جنگ غزه، این تنش‌ها را به نقطه اوج می‌رساند.

فشارها بر نتانیاهو

وضعیت فشار بر نتانیاهو و کابینه امنیتی آن‌ها را به چالش کشیده‌است. حملات علیه رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز با هماهنگی نتانیاهو انجام می‌شود. این اوضاع به نظر می‌رسد که نتانیاهو و همراهانش در تلاش هستند تا گناه‌ها و اشتباهات خود را در سیاست‌های علیه حماس پنهان کنند.

وظیفه مردم در مقابله با باند حاکم

صفحه رسمی قیام اسرائیلی تأکید دارد که وظیفه مردم اسرائیل این است که با باند حاکم در این کشور مقابله کنند و رهبران آن را مسئول اقدامات خود قرار دهند. این موضوع از آنجایی مهم است که کابینه نتانیاهو امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و افراد بیش از خطرات خارجی از آن نگران هستند.

نقد اعتراف‌ها و بحران درونی

در پایان یادداشت، انتقاد از اعتراف‌ها و بحران درونی در کابینه صهیونیستی به شدت برجسته می‌شود. آینده سیاست داخلی اسرائیل وابسته به نتایج پس از پایان جنگ غزه به نظر می‌رسد و ممکن است این بحران درونی تأثیر زیادی بر ساختار سیاست داخلی این کشور داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *