اعلام زمان تشییع و خاکسپاری «رضا طوفان»

در روزهای پایانی پاییز، پیشکسوت سینما و تلویزیون، رضا صفایی‌پور، معروف به “طوفان”، این دنیا را وداع گفت. این بازیگر قدیمی سینما با دوران فعالیت حرفه‌ای خود در دهه ۴۰ میلادی درخشید و همواره با نام طوفان به یاد مانده است.

مراسم تشییع

مراسم تشییع و خاک‌سپاری این هنرمند واقع در خانه سینما برگزار شد. این مراسم صبح روز سه‌شنبه در خیابان وصال آغاز شد و پیکر “رضا صفایی‌پور” به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) منتقل شد.

پیام تسلیت انجمن صنفی بازیگران سینما

تأثیرگذاری طوفان

انجمن صنفی بازیگران سینما در پی درگذشت این بازیگر پیشکسوت، پیام تسلیتی صادر کرده است. آنها در این پیام به این نکته اشاره کردند که “اوست همیشه زنده” و حضور و فعالیت او در دنیای سینما و تلویزیون یادآور افتخارات بی‌شماری است.

مسیر حرفه‌ای

رضا طوفان، از سال ۱۳۴۲، یعنی از ۱۴ سالگی، با حضور در فیلم “ترس و تاریکی” به عنوان ورزشکار بدلکار، به دنیای سینما وارد شد. او در دهه ۵۰ با بازی در فیلم‌هایی همچون “قهرمانان” به کارگردانی ژان نگولسوک شهرت یافت و تا سال ۱۳۵۵ در نزدیک به ۱۰ فیلم به عنوان بازیگر حضور داشت.

بازگشت به صحنه

طوفان پس از چند سال فعالیت در دهه ۶۰ با بازی در فیلم “میرزا کوچک خان” به بازیگری بازگشت. وی با حضور در سریال “سیمرغ” در سال ۱۳۷۱ به دنیای تلویزیون نیز پایان داد.

آثار برجسته

از آثار برجسته این هنرمند می‌توان به فیلم‌هایی همچون “سینه سرخ”، “خداحافظ سینما”، “سحرگاه پیروزی”، “چشم عقاب”، “مرضیه”، “پلاک”، “فصل خاکستری”، “ضربه آخر” اشاره کرد.

وی به عنوان یکی از نخبگان سینما و تلویزیون ایران به یاد مانده و جاودانه شناخته می‌شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *