آغاز افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن محمد باقر(ع)

افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن محمد باقر(ع) امروز با حضور مقامات برجسته و با میزبانی مشهد اردهال کاشان آغاز شد. این مراسم به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی‌بن امام محمد باقر(ع)، اولین سفیر اهل‌بیت(ع) در ایران، برگزار می‌شود.

حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای

در این مراسم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به عنوان مهمان و سخنران ویژه حضور دارد. ایشان به بررسی جوانب مختلف شخصیت حضرت علی‌بن باقر(ع) پرداخته و در مورد اهمیت این کنگره بین‌المللی صحبت می‌کنند.

برنامه‌های اجرایی مراسم

مراسم شامل اجرای گروه سرود عماران انقلاب، قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی، سخنرانی دکتر رجبی دوانی دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن باقر(ع) و مداحی حاج مهدی رسولی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌شود. همچنین، در این مراسم تمبر اختصاصی این کنگره بین‌المللی رونمایی خواهد شد.

اعزام نماینده از سوی امام محمدباقر(ع)

با درخواست مردم کاشان برای اعزام نماینده تام‌الاختیار از سوی امام محمدباقر(ع)، یکی از فرزندان ایشان به این منطقه اعزام می‌شود. این اقدام نشان از توجه و اهتمام امام به درخواست‌های مردم است.

شباهت به شیوه شهادت امام حسین (ع)

امامزاده علی‌بن محمد باقر(ع) به‌عنوان یکی از عالمان برجسته و والامقام شخصیتی با ویژگی‌های برجسته بوده و آستان مقدس ایشان همواره میزبان زائران از سرتاسر کشور و جهان اسلام بوده است. شیوه شهادت ایشان نیز شباهت‌های زیادی به شیوه شهادت جدشان، امام حسین علیه‌السلام در عاشورا، دارد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *