امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل فقط یک رژیم اشغالگر و آپارتاید است


در نشست “وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی” در ژنو، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، تصریح کرد که رژیم اسرائیل نه تنها یک رژیم اشغالگر است بلکه با آپارتاید نیز متهم می‌شود.

آمار و اعداد: حقیقت بر کف زبان

وی با اشاره به آمار و اعداد، از ادامه کشتار زنان، کودکان و مردم عادی در غزه توسط رژیم اسرائیل خبر داد و تاکید کرد: “آمریکا امروز آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.”

تحولات فلسطین و نقد دیدگاه‌ها

در شرایط فعلی، وزیر امور خارجه ایران، تحولات فلسطین را مورد توجه قرار داد و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را بررسی نمود.

پیشنهادات برای صلح و امنیت بین‌المللی

با بررسی شکل گرفته در نشست، امیرعبداللهیان هشدار داد که ادامه نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه برای آمریکا پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت و به ضرورت توقف حمایت از رژیم اسرائیل اشاره کرد.

راهکار سیاسی برای صلح در فلسطین

وی اعتقاد دارد که راهکار صلح و امنیت در فلسطین، صرفاً سیاسی است و باید همگان به سازمان ملل برای برگزاری رفراندوم واقعی با همکاری تمام ساکنان اصیل فلسطین احترام گذارند.

هشدار از تداوم نسل‌کشی و حمایت‌ها

وزیر امور خارجه ایران به تداوم نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه هشدار داد و تأکید کرد که آمریکا باید پیامدهای بیشتری را به علت استمرار حمایت از رژیم اسرائیل تحمل کند.

خطرات امتداد نسل‌کشی بر صلح جهانی

وی با ابراز نگرانی از پیامدهای نسل‌کشی بر صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد و تصریح کرد که مشارکت در نسل‌کشی تبعات سختی را به همراه خواهد داشت.

با احترام، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *