ضرغامی: ایران دیدنی‌ترین کشور برای گردشگران است

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی، عزت‌الله ضرغامی، اعلام کرد که دولت سیزدهم با تدبیر و شجاعت به دنبال ایجاد ویزای ویژه برای گردشگران است. این تصمیم با هوشمندی به منظور جذب گردشگران و افزایش توریست‌ها اتخاذ شده است.

لغو روادید با 32 کشور

در جلسه امروز دولت، پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با 32 کشور به تصویب رسید. این لغو روادید گامی اولیه است و پیشنهاد اصلی وزارت میراث فرهنگی تعداد 60 کشور بوده است.

لیست کشورهای تحت پوشش

ضرغامی اعلام کرد: “کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جمله‌ی این کشورها هستند.”

پیامدهای مثبت این تصمیم

وزیر گردشگری بیان کرد: دولت به منظور مقابله با ایران‌هراسی و ترفندهای جبهه استکبار این تصمیم را اتخاذ کرده است و به این ترتیب ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری آرام و دلنشین معرفی می‌کند.

الگوی اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس

وی ادامه داد: “اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است؛ اخیراً کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز یک چنین ویزایی برای خود تعریف کردند.”

تاکید بر اهمیت گردشگری به عنوان عامل ارتقاء کشور

وزیر ضرغامی تأکید کرد: دولت با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت‌ها به اهمیت گردشگری به عنوان عامل مؤثر در ارتقاء تصویر کشور توجه می‌کند.

ویژگی‌های گردشگری ایران و دعوت به دیدار این سرزمین دیدنی

وزیر گردشگری عنوان کرد: “اعتقاد ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیاست و ایران دیدنی‌ترین کشور برای گردشگران است.” او به خصوصیات جذاب ایران و دعوت به بازدید از این سرزمین دیدنی اشاره کرد.

با احترام، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *