ایران صاحب کارخانه هواپیماسازی شد


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که روزانه ۳.۵ میلیون لیتر سوخت جت (۶۰۰) به ایرلاین‌های داخلی تحویل داده می‌شود. در این گزارش، جزئیات این تصمیم و تأثیرات آن بر صنعت هواپیمایی کشور بررسی می‌شود.

به گفته محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، روزانه حدود ۴.۵ میلیون لیتر سوخت جت در کشور مصرف می‌شود. این مصرف ناشی از فعالیت‌های هواپیماهای مسافری و حمل‌ونقل هوایی در کشور است.

نرخ‌ها و تحویل سوخت به ایرلاین‌ها

وی تأکید کرد که ایرلاین‌های خارجی سوخت را با قیمت خارجی و ایرلاین‌های هلی‌کوپتری، آموزشی و کارگو سوخت را با نرخ آزاد تحویل می‌گیرند. این سیاست به‌منظور تشویق ایرلاین‌ها به فعالیت در داخل و خارج از کشور و حفظ رقابت‌پذیری آنها است.

مصرف سوخت در ایرلاین‌های داخلی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود که در شرکت‌های هواپیمایی مسافری داخلی برای پروازهای خارجی روزانه یک میلیون لیتر و برای پروازهای داخلی ۲.۵ میلیون لیتر و در مجموع ۳.۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شود.

آینده هواپیمایی در ایران

محمدی‌بخش تأکید کرد که با ورود ۷۰ هواپیما و بالگرد دست‌دوم به کشور، انتظار می‌رود آینده هواپیمایی در ایران بهبود یابد. او افزود که با توسعه این حوزه، اشتغال و ایمنی نیز افزایش خواهد یافت.

ساخت هواپیما در ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ساخت هواپیمای سیمرغ اشاره کرد که با مشارکت وزارت راه، وزارت دفاع و وزارت صنعت در حال انجام است. این پروژه نشان از توانایی کشور در تولید داخلی هواپیما است.

چالش‌ها و آینده

از آنجایی که نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور حس می‌شود، آینده هواپیمایی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بیشتر است. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه مسائل اشتغالی، اقتصادی و فنی در آینده هواپیمایی کشور تأثیرگذار خواهند بود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *