باورهای غلط درباره فرزندآوری اصلاح شد: وزارت بهداشت گزاره‌های نادرست را تبیین کرد

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت روز ملی جمعیت، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از اصلاح گزاره‌های غلط و نادرست در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت کشور خبر داد.

صابر جباری با بیان اینکه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تاکنون 22 نشست برگزار کرده است، گفت: در این راستا، بیش از 50 دستورالعمل، آیین‌نامه و بخش‌نامه ملی در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

وی رفع محدودیت بارداری در سن زیر 18 و بالای 35 سال و حرمت سقط جنین قبل از دمیده شدن روح را از جمله گزاره‌های غلطی دانست که تبیین و اصلاح شده‌اند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اجرایی شدن کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری منجر به تولد زنده برای اولین بار در کشور، از طراحی و اجرای منشور کرامت مادری ویژه مراکز بهداشتی درمانی کشور و الگوی کارنامه جوانی جمعیت رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به عنوان دیگر اقدامات این مرکز نام برد.

جباری همچنین از بازنگری و تدوین شیوه‌نامه و سرفصل‌های جدید ویژه آموزش‌های هنگام ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت کشور و راه‌اندازی کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین برای اولین بار خبر داد.

وی با بیان اینکه بسته خدمت آموزش و مشاوره فرزندآوری ویژه بهورزان و مراقبین سلامت برای اولین بار در کشور تدوین شد، گفت: تجلیل از خانواده‌های باشکوه و خوش‌جمعیت (دارای 3 فرزند و بیشتر) در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت یکی از برنامه‌های مؤثر در زمینه فرهنگ‌سازی در جوانی جمعیت بود که اجرایی شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، تولد 74 هزار و 633 نوزاد را به دلیل اجرای برنامه مشاوره فرزندآوری در شبکه بهداشتی کشور دانست و از تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون جوانی جمعیت در این وزارتخانه خبر داد.

وی در پایان از تولید بیش از 20 اثر رسانه‌ای فاخر ملی در قالب پوستر، اینفوگرافی، موشن و تیزر در زمینه جوانی جمعیت خبر داد.

با اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت، انتظار می‌رود شاهد افزایش آگاهی و اصلاح باورهای غلط در زمینه فرزندآوری در جامعه باشیم. این امر می‌تواند به نوبه خود در تشویق به ازدواج و فرزندآوری و افزایش نرخ باروری در کشور مؤثر باشد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *