با این شیوه‌ها، شکر و شیرینی کمتری بخورید

## خداحافظی با شکر، سفری آرام و پر از نشاط

رها کردن شکر، مثل ترک هر عادت دیگری، نیاز به زمان و حوصله دارد. تلاش ناگهانی برای حذف کامل آن، نه تنها ناکام می ماند، بلکه اضطراب و استرس را به همراه می آورد. اضطراب، عامل افزایش قند خون است و تلاش شما برای ترک شکر را با شکست مواجه می کند.

اما نگران نباشید! با تغییر تدریجی عادات و ایجاد سبک زندگی سالم، می توانید مصرف شکر را به طور کامل یا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

**رازهای ترک شکر:**

* **آب، دوست صمیمی شما:** گاهی اوقات، هوس شدید خوردن شیرینی، نشانه ای از کم آبی بدن است. پیش از آنکه سراغ شکر بروید، یک لیوان آب بنوشید و صبر کنید. متوجه خواهید شد که میل شما به خوردن شیرینی به طور چشمگیری کاهش می یابد.
* **شکر، اسم رمزناک:** شکر با نام‌های مختلفی روی بسته بندی مواد غذایی درج می‌شود. گلوکز، فروکتوز، دکستروز، و … فقط چند نمونه از آنها هستند. اما بدتر از همه این که شکر در غذاهایی که فکرش را هم نمی‌کنید وجود دارد! سس کباب، سس پاستا، سس سالاد، لوبیای پخته شده و … . عادت کنید که قبل از اضافه کردن هر ماده غذایی به سبد خرید، برچسب آن را با دقت بخوانید.
* **خواب کافی، انرژی دوچندان:** خستگی، بدن شما را به دنبال منابع انرژی سریع مانند شکر می فرستد. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید شب‌ها به اندازه کافی بخوابید (حداقل 8 ساعت). اگر با وجود خواب کافی احساس خستگی می کنید، می‌توانید میان وعده های کوچک بدون قند مصرف کنید.
* **حرکت، کلید رهایی:** فعالیت بدنی منظم، علاوه بر افزایش انرژی، سطح استرس و قند خون شما را کاهش می‌دهد. روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. با 10 دقیقه پیاده‌روی در روز شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. با افزایش فعالیت بدنی، میل شما به غذاهای سالم نیز بیشتر خواهد شد.
* **پروتئین، سپر دفاعی:** پروتئین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و هوس کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده را کاهش می‌دهد. مرغ، تخم مرغ، آجیل، حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس و همچنین ماست کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.
* **قهوه، با احتیاط:** قهوه مدر است و سطح آب بدن را کاهش می دهد. کم آبی بدن باعث نوسانات قند خون می شود. اگر عاشق قهوه هستید، نوشیدن آن را به یک فنجان در روز محدود کنید و جایگزین آن را با چای سبز در نظر بگیرید.

**با تغییر تدریجی و ایجاد عادت‌های سالم، میتوانید مصرف شکر را به طور کامل یا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
**

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *