برخورد قاطع با بانک‌های ناتراز در دستور کار بانک مرکزی

معاون نظارت بانک مرکزی از برنامه‌های ویژه این نهاد برای ساماندهی و برخورد با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ناتراز در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرشاد محمدپور با بیان اینکه بانک مرکزی در سال گذشته با انحلال سه موسسه اعتباری ناتراز، گام‌های نخستین را برای ساماندهی این بخش برداشت، اظهار داشت: امسال نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای برخورد با بانک‌های ناتراز در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از انتقال مشکلات بانک‌های ناتراز به سایر بانک‌ها، گفت: در ادغام موسسه نور به بانک ملی ایران، این موضوع به طور کامل مد نظر قرار گرفت و سپرده‎گذاران هیچ‎گونه آسیبی ندیدند.

محمدپور با اشاره به وعده وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اعلام خبرهای خوب در زمینه ساماندهی بانک‌های ناتراز در سال جاری، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی بدون تعارف و اغماض با ناترازی‌ها برخورد خواهد کرد.

به گفته وی، ناترازی بانکی یکی از مشکلات جدی اقتصادی کشور است که در دو دهه اخیر آثار و تبعات خود را به صورت برهم خوردن تعادل‌های اقتصاد کلان نمایان ساخته است.

محمدپور با بیان اینکه ناترازی بانک‌ها علاوه بر تاثیرگذاری بر تورم، به رکود تولید نیز دامن می‌زند، تصریح کرد: بانک مرکزی با اختیارات ویژه‌ای که در قانون جدید بانک مرکزی و برنامه هفتم توسعه به آن اعطا شده، مصمم به رفع تدریجی ناترازی نظام بانکی کشور است.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با اقدامات قاطع بانک مرکزی، شاهد ساماندهی و رفع مشکلات بانک‌های ناتراز در سال جاری باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *