امیرعبداللهیان: در مورد تمامیت ارضی ایران با هیچ‌کس تعارف نداریم


در تماس تلفنی میان “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه و “حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه ایران، تأکید شد که حاکمیت و تمامیت ارضی ایران همواره مورد احترام و توجه روسیه بوده است. این نکته به عنوان یک اصل بنیادین در مناسبات دو کشور مطرح شد.

راهبردی نگاه کردن به روابط میان مسکو و تهران

وزیر امور خارجه روسیه روابط میان مسکو و تهران را به عنوان راهبردی دانست و تأکید کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره موضوعی بوده که مسکو به آن احترام می‌گذارد. این نگاه به عنوان یک سیاست رسمی تأکید شد که هیچگاه مورد شک و تردید قرار نمی‌گیرد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و دوجانبه

تقویت همکاری در مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزیر امور خارجه ایران، با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نیل به توافق صلح، بر لزوم تقویت همکاری بین کشورهای منطقه تأکید کرد. او ابراز کرد که مداخلات برخی طرف‌های خارجی منطقه نقش منفی در این روند داشته‌اند و باید از ظرفیت کشورهای منطقه برای ایجاد صلح بهره‌مند شود.

پشتیبانی ایران از برقراری صلح در قفقاز جنوبی

تأکید شد که ایران نقش مهم و سازنده‌ای در کمک به برقراری صلح در قفقاز جنوبی دارد. این نقش فعال ایران در تحقق صلح و ثبات در منطقه به‌ویژه در قفقاز جنوبی، یکی از نقاط تأکیدی در گفت‌وگوها بود.

واکنش به بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه

رد ادعاها در مورد جزایر سه‌گانه ایران

واکنش وزیر امور خارجه ایران به بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش متمرکز بر رد ادعاها در مورد جزایر سه‌گانه ایران بود. او اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی در این خصوص را کاملاً رد می‌کند و جزایر سه‌گانه را جز لاینفک تمامیت ارضی ایران دانست.

پایان گفت‌وگو و بررسی تحولات فلسطین

تأکید بر مسئولیت منطقه‌ای در راه حل مسائل فلسطین

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که کشورهای منطقه باید نقش سازنده‌ای در حل مسائل فلسطین داشته باشند. او از ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مهم و مؤثر در این زمینه یاد کرد و تأکید نمود که همکاری بین کشورهای منطقه برای حل موضوعات منطقه‌ای امری ضروری است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *