تماس تلفنی امیر عبداللهیان و کاترین کولونا

در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فرانسه، کاترین کولونا، اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد. وی درخواست نقش آفرینی فعّال ایران برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه را دارد.

تاکید بر تلاش جامعه جهانی در مقابله با تروریسم

امیرعبداللهیان در پاسخ به نگرانی‌ها درباره افزایش تنش‌ها در منطقه، تأکید دارد که تنها راه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها، توجه به ریشه چالش‌ها و عزم جدی برای حل آنها است. وی تأکید دارد که مقابله با اشکال مختلف تروریسم نیازمند همکاری جهانی است.

حمایت از فلسطین و مخالفت با جنایات صهیونیستی

وزیر امور خارجه ایران به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تأکید بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و مخالفت با کوچ اجباری در فلسطین اشاره می‌کند. امیرعبداللهیان اعلام می‌کند که راه حل تسهیل در ارسال کمک‌ها و احترام به اراده مردم فلسطینی اقدامی مؤثر در مسیر پایان خشونت‌ها در منطقه خواهد بود.

نقد نقش آمریکا و اسرائیل در نسل‌کشی

وی به قتل عام 22 هزار غیرنظامی در غزه اشاره کرده و آمریکا و رژیم اسرائیل را عامل نسل‌کشی اخیر در غزه نامیده است. امیرعبداللهیان معتقد است که بدون مرور اشغالگری و مسئولیت‌پذیری اسرائیل، نمی‌توان به ریشه‌های بی‌ثبات‌سازی منطقه پیش رفت.

امنیت منطقه و نقش ایران

وی تصریح می‌کند که امنیت غزه و کرانه منطقه با یکدیگر پیوسته است و جنگ راه حلی ندارد. امیرعبداللهیان بیان می‌کند که ایران به عنوان حامی صادقانه امنیت و ثبات در منطقه و جهان شناخته می‌شود.

تأکید بر دیپلماسی و رفع موانع

در پایان گفتگو، طرفین بر اهمیت گفتگوهای دیپلماتیک و تماس وزرای خارجه تأکید کرده و رفع موانع در راستای احترام متقابل را اصرار دارند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *