جریمه کشف حجاب 4 و نیم میلیون تومان شد / لایحه عفاف و حجاب به زودی در مجلس بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن جریمه کشف حجاب به مبلغ 4 و نیم میلیون تومان خبر داد.

امیرحسین بانکی‌پور در نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عفاف و حجاب، گفت: لایحه عفاف و حجاب برنامه نظام برای برخورد با مساله بی‌حجابی است.

وی با بیان اینکه 70 درصد این لایحه مربوط به وظایف دستگاه‌ها از حیث موضوعات فرهنگی و اقتصادی است، افزود: 30 درصد باقی‌مانده لایحه مذکور مربوط به حیطه مجازات است.

بانکی‌پور با اشاره به حساسیت‌ها روی سرحلقه‌های ترویج بی‌حجابی، مدیران متخلف و کارمندان دولت که مشمول می‌شوند، گفت: در این لایحه جریمه معلق کشف حجاب 1.5 میلیون تومان و جریمه قطعی در صورت تکرار 3 میلیون تومان تعیین شده است که در مجموع 4 و نیم میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جریمه در صورت پرداخت نشدن ظرف یک هفته، شامل محدودیت‌هایی می‌شود، گفت: همچنین در این لایحه سامانه‌هایی برای شناسایی افراد بی‌حجاب پیش‌بینی شده که در صورت ایراد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هدف از جریمه، جدا کردن صف افراد بی‌حجاب به دلایل مختلف از معاندان نظام است، گفت: باید به این افراد فرصت داده شود تا به حجاب بازگردند.

بانکی‌پور در ادامه به وظایف مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: امیدوارم این مجلس پربارتر، انقلابی‌تر و اثرگذارتر از مجلس یازدهم باشد.

وی با بیان اینکه بهتر است نمایندگان هر کدام به طور تخصصی یک موضوع را تا انتها پیگیری کنند، گفت: سالیان سال است که درگیر مسائلی در حوزه بانک‌ها و بورس هستیم که باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم پیگیری مأموریت‌محور مسائل اساسی کشور و نظارت بر اجرای قوانین مصوب تاکید کرد.

لایحه عفاف و حجاب در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و به زودی برای بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی خواهد آمد.

امیدواریم با تصویب و اجرای این لایحه، شاهد ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *