دیدار امیر عبداللهیان با دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان

وزیر امور خارجه کشورمان در ایروان، با دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان، گفت‌وگو کرده و روابط دوجانبه را بهبود بخشیده است. حسین امیرعبداللهیان، که به ایروان سفر کرده برای ملاقات با مقامات ارمنستان، با آرمن گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به گفتگو پرداخت.

در ابتدای دیدار، امیرعبداللهیان با تبریک تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی، خرسندی خود را از رشد مناسبات دوکشوره اعلام کرد. وی تاکید کرد که با توجه به توافقات مهمی که بین رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ارمنستان انجام شده است، روابط دوجانبه نیاز به جهش و توسعه دارد. افزایش حجم تبادلات تجاری به سطح 3 میلیارد دلار نشان‌دهنده قدرت ارتقاء روابط است.

تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران

وزیر امور خارجه، با تأکید بر سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران، حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها را به عنوان اولین اولویت دایر داشت. او ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای همسایه را یادآوری کرد.

ارزیابی فعالیت‌های پویا

در این دیدار، دبیر شورای عالی امنیت ارمنستان نیز روابط دوجانبه را به‌عنوان پویا و فعال ارزیابی کرد. او به مسائل اصولی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان، اراده کرد و اعلام نمود: ارمنستان مصمم است روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را تعمیق و گسترش دهد.

دعوت به تبادل ویزیت

گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ارمنستان، از همتای خود برای سفر به ایروان دعوت کرد و امیدوار است که این تبادل ویزیت، روابط دوکشوره را به‌شکل مثبت تری تقویت کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *